Hollywood

Ambisi Baru Kim Kardashian; Jadi Pengacara

Gempak ID
11/04/2019
08:15 MYT
Selebriti Kim Kardashian menerusi sebuah wawancara dengan majalah vogue mengungkapkan rencana baru di masa depannya.
Di luar dunia hiburan, wanita itu punya ambisi untuk menjadi pengacara.
"Saya harus berpikir panjang dan keras tentang ini," katanya kepada majalah Vogue tentang rencananya untuk menjadi pengacara.
Dilansir dari CNNIndonesia, Kim mengungkapkan keinginan itu hadir usai berhasil membebaskan Alice Marie Johnson, pelaku kejahatan non-kekerasan yang dihukum seumur hidup atas tuduhan konspirasi kepemilikan kokain.
Sebagai langkah mula meraih impiannya itu, istri Kanye West itu mengungkapkan dirinya telah mendaftar ke program magang selama empat tahun di sebuah firma hukum di San Francisco.
Pada masa sama, dirinya juga sedang belajar untuk ujian pengacara, di mana setiap orang yang sedang berusaha berlatih hukum harus lulus pada 2022.
Selain terinspirasi dari kasus pembebasan Alice, ibu dari tiga anak ini pun mengungkapkan keinginannya turut didorong karena pekerjaan mendiang ayahnya, pengacara Robert Kardashian, yang terkenal kala membela O.J Simpson pada 1994, bersama pengacara Johnnie Cochran dan Robert Shapiro.
"Pada akhir pekan, mereka biasanya menggunakan rumah kami sebagai kantor," kenang Kim.
"Ayah punya perpustakaan, dan ketika kau mendorong lemarinya ke bagian dinding, di balik itu ada ruang tersembunyi dengan semua buku bukti [kasus] OJ-nya. Saat akhir pekan pula, saya selalu mengintip dan memeriksa. Saya benar-benar ingin tahu tentang forensik," lanjutnya.
Sumber: CNNIndonesia Instagram: Kim Kardashian
Oleh: Maliah Surip
Topic Berkaitan
Must-Watch Video
Hiburan

Artis Remaja Fikry Kiki Nafi Dibela Sugar Mummy Seksi, Modal Bisnes RM600,000 Usaha Keras Sendiri - "Saya Masih Ingat Dosa Pahala"

gempak
18/07/2024
07:50 MYT
Pelakon, penyanyi dan pengacara remaja, Fikry Kiki menafikan tuduhan segelintir pihak mendakwa dirinya dibela oleh 'sugar mummy'.
Hiburan

“Saya Dengan Aedy Kawan, Tak Rapat Macam Dulu “ - Amelia Henderson

gempak
12/06/2024
11:53 MYT
Amelia Henderson mengesahkan sudah memutuskan hubungan dengan pelakon Aedy Ashraf.
Viral

Individu Kecam Konten Ain Edruce & Suami, Netizen Backup - “Kalau Tak Suka Abaikan”

gempak
30/05/2024
07:55 MYT
Pelakon dan pengacara, Ain Edruce baru-baru ini dikritik oleh seorang pengguna aplikasi X tentang konten yang dikongsikan di media sosial.
Hiburan

"Arwah Alami Kekejangan Lepas Solat Subuh" - Isteri Nabil Zamanhuri

gempak
26/05/2024
07:27 MYT
Isteri kepada bekas pengacara dan penyanyi, Nabil Zamanhuri, Adelia Citra Hapsari, 36 memaklumkan suaminya itu dipercayai mula menunjukkan tanda kurang baik ketika selesai untuk menunaikan solat subuh, pagi tadi.
Hiburan

Selepas 14 Tahun Jadi Ibu Tunggal, Raja Azura Kahwin Semula?

gempak
11/05/2024
03:35 MYT
Selepas hampir 14 tahun bergelar ibu tunggal, pengacara dan pelakon, Raja Azura dilaporkan mengahwini lelaki pilihannya dipercayai berlangsung semalam.