Artis

Ditahan 20 Hari, Kriss Hatta Mengaku Mulai Lapang Dada

Gempak ID
02/05/2019
14:51 MYT
Terdakwa kasus pemalsuan dokumen pernikahan, Kriss Hatta kembali menjalani sidang di Pengadilan Negeri Bekasi, Jawa Barat, Kamis (2/5).
Kriss Hatta yang kini telah mendekam di Rutan Bulak Kapal, Bekasi, selama 20 hari mengaku sudah lapang dada dan banyak pengalaman hidup yang ia dapatkan.
"Ya tentunya saya harus hadapi dengan sukarela dan berlapang dada," ungkap Kriss Hatta di Pengadilan Negeri Kota Bekasi, Jawa Barat, Kamis (2/5).
Seperti diketahui, Kriss Hatta terjerat kasus pemalsuan dokumen pernikahannya dengan Hilda Vitria Khan.
Atas kasus tersebut, Kriss Hatta terancam dijerat dengan Pasal 264 Ayat 2, 266 Ayat 1, dan 266 Ayat 2, dan terancam hukuman total 12 tahun penjara.
Namun, dikutip dari Viva.co.id, Kris Hatta bertegas bahwa buku nikahnya dengan Hilda sah.
Dia juga tidak mengerti kenapa buku nikahnya selalu menjadi persoalan. Padahal katanya, tidak ada satu lembaga manapun yang menyatakan bahwa pernikahannya ini atau buku pernikahannya ini tidak berlaku atau tidak sah.
"Jadi secara kesimpulan buku nikah yang saya miliki ini masih sah dan sah. Dan saya yakin sekali majelis hakim mempunyai hati yang tulus untuk menanggapi persoalan yang sedang saya hadapi ini," pungkasnya."Instagram: @krisshatta07
Oleh: Syba
Topic Berkaitan
Must-Watch Video
Viral

Dua Beranak Antara Ditahan Ponteng Solat Jumaat, Jika Sabit Kesalahan Boleh Didenda & Dipenjara

gempak
20/07/2024
05:40 MYT
Seorang bapa dan anak lelaki antara empat penjaja yang ditahan penguat kuasa Jabatan Hal Ehwal Agama Terengganu (JHEAT) selepas didapati meninggalkan solat Jumaat dalam operasi dijalankan di sekitar daerah ini.
Viral

Gara-Gara Tonton K-Drama, 30 Remaja Korea Utara Dihukum Mati, Penjara

gempak
08/07/2024
04:55 MYT
Pemerintah Korea Utara menjatuhi hukuman mati atau penjara seumur hidup terhadap 30 remaja negara itu kerana menonton drama Korea Selatan (K-Drama).
Viral

Miza Ozawa Dijatuhi Hukuman Penjara Dua Bulan

gempak
24/06/2024
08:06 MYT
Seorang peniaga 'ubat kuat' dihukum penjara dua bulan oleh Mahkamah Sesyen Bandar Baru Bangi di sini pada Isnin atas kesalahan mencari langganan bagi maksud persundalan menerusi aplikasi Telegram atas nama 'Miza Ozawa', tiga minggu lalu.
Berita

Mengaku Diri 'Dewa', Songlap Duit RM47 Juta, Paksa Pengikut Makan Najis & Cabut Gigi, Pemimpin Ajaran Sesat Dihukum Penjara 10.5 Tahun!

gempak
19/06/2024
16:55 MYT
Seorang pemimpin ajaran sesat di Singapura dihukum penjara 10 tahun dan enam bulan, menurut media tempatan pada Rabu.
Berita

Paksa Anak Jalan Itik, Bapa Dijatuhi Hukuman Penjara

gempak
10/06/2024
09:55 MYT
Seorang bapa dijatuhi hukuman penjara selama lapan bulan oleh Mahkamah Sesyen Kuala Lumpir di atas empat pertuduhan iaitu menganiaya dua anak kandungnya dengan menyuruh mereka berjalan itik tanpa henti dan memukul menggunakan jaring raket badminton.