Musik

Unggah Foto Berhijab, Inul Daratista Didoakan Bisa Peroleh Hidayah

Gempak ID
04/12/2019
09:15 MYT
Pedangdut Inul Daratista membuat penggemar dan pengikut Instagramnya, @inul.d heboh dengan dua unggahan foto terbarunya.
Hal ini karena Inul mempamerkan dirinya manis berhijab. Ia pertama kali mengunggah fotonya cantik berhijab warna hitam pada Selasa, 3/12/2019.
Lewat kolom captionnya, istri dari Adam Suseno itu melontarkan pertanyaan apakah ia cocok menjadi putri muslimah atau tidak.
"Piye?? Wes cocok tah dadi putri muslimah? Bismillah. (Gimana?? Sudah cocok belum jadi putri muslimah? Bismillah)," tulis Inul dalam keterangan foto tersebut.
Pertanyaan yang dilontarkan oleh perempuan yang kini menjadi juri di program Maharaja Lawak Mega 2019 di stesen televisi Astro dari Malaysia itu disambut heboh oleh pengikutnya.
Selain panen pujian, banyak yang mendoakan agar Inul benar benar berhijab.
Kemudian, di foto kedua yang diunggahnya pada Rabu (4/12/2019), Inul akhirnya memberi 'jawaban' tentang penampilannya yang berhijab.
Ternyata lewat foto yang dipamerkan penyanyi itu memenuhi undangan persembahan di Banda Acheh.
Di unggahan keduanya itu, Inul tampil sopan berhijab sekaligus menuai beragam reaksi.
Malah salah satu pengikutnya yang menggunakan nama @hanny_hartanto, mendoakan Inul memperoleh hidayah sepulangnya dari Aceh.
"Semoga Mbah Inul sepulang dari Aceh dari Hidayah, Aamin yra," tulis pemilik akun tersebut.
Instagram: @inul.d
Oleh: Maliah Surip
Topic Berkaitan
Must-Watch Video
Berita

Olimpik Paris: Perancis Dikutuk Gara-Gara Larang Atlet Wanita Berhijab

gempak
18/07/2024
15:55 MYT
Kumpulan hak asasi manusia menuduh Perancis 'hipokrasi diskriminasi' kerana enggan membenarkan atletnya memakai hijab semasa penyertaan mereka dalam Sukan Olimpik Paris hujung bulan ini.
Hiburan

Isteri Baim Wong, Paula Verhoeven Pakai Tudung Sebab Takut Mati

gempak
06/07/2024
12:55 MYT
Pada saat rumah tangga pasangan selebriti Indonesia, Baim Wong dan isteri Paula Verhoeven dikhabarkan sedang bermasalah, Paula Verhoeven tenang memberi fokus terhadap dirinya sendiri
Hiburan

Ili Hitz FM Berhijab Sejak Ramadan, Pemergian Ibu Jadi Asbab - "Saya Mula Muhasabah Diri, Fikir Tentang Kematian"

gempak
05/07/2024
02:55 MYT
Tampil mengenakan hijab, penyampai radio Hitz.fm, Ili Ruzanna berkongsi serba sedikit tentang penghijrahannya baru-baru ini.
Terkini

Inul Sakit Perut Lepas Makan Tepi Jalan, Mengaku Lama Tak Makan Menu Kampung

gempak
16/04/2024
15:55 MYT
Inul mengalami sakit perut selepas menikmati petis yang menjadi makanan kegemarannya sewaktu masih belum berhijrah ke kota Jakarta.
Hiburan

Pasca Undur Diri Daripada Dolla, Syasya Kini Sudah Bertudung?

gempak
11/04/2024
00:55 MYT
Heboh tentang keputusannya mengundurkan diri daripada kumpulan Dolla baru-baru ini, Syasya tular di media sosial kerana imej terbaharunya yang didakwa telah mengenakan hijab. Menerusi klip video pendek yang tersebar di aplikasi Tiktok, dapat dilihat seorang individu yang didakwa sebagai Syasya lengkap berpakaian menutup aurat dirakam dalam sebuah