Academy Awards atau Oscar edisi ke 92 terus menjadi tumpuan semua. Sama ada penggemar karya filem, peminat fesyen dan kecantikan, pengkritik fesyen, jurufoto dan lain-lain; semua turut menanti anugerah penuh berprestij ini. Mana tidaknya, semua jemputan yang hadir memenuhi Dolby Theathre di Los Angeles tidak ketinggalan melaram sakan dalam busana anggun sesuai dengan gemilangnya anugerah ini.

Ayuh imbas kembali helaian busana yang disarungkan barisan bintang Hollywood ketika acara karpet merah Oscar.


Kredit Foto: Google
  1. Renee Zellweger
Menyarung off-shoulder gown haute couture Armani rona putih yang diperincikan dengan beading, penampilan pemenang trofi pelakon terbaik wanita ini dilihat effortless yet classy.



Kredit Foto: Google
  1. Scarlett Johansson
Walaupun kemenangan tidak berpihak kepada bintang filem Marriage Story ini, penampilan Scarlett di karpet merah tidak pernah menghampakan. Tampil memperagakan dress rekaan Oscar de la Renta, perincian bahagian top menyerlahkan keseluruhan look nya.


Kredit Foto: Google
  1. Charlize Theron
You can never go wrong with black! Magis dress hitam Dior dengan sentuhan klasik silhouette ini menyerlahkan lagi kecantikan susuk tubuh Charlize.


Kredit Foto: Google
  1. Caitriona Balfe
Rekaan bow mega pada bahu jadi statement dalam haute couture Valentino. Padanan rona hitam dan merah jambu ini tampak minimal namun tetap menawan dan gah ketika Caitriona melangkah ke karpet merah.



Kredit Foto: Google
  1. Brie Larson
Tampil dalam gaun glitter Celine, Brie Larson turut menyarung padanan cape dengan potongan sama menambahkan lagi aura glamor dalam penampilannya.