,
Gegar Vaganza All Star

All Stars Gegar Vaganza: Enggan Guna Alasan Kesihatan, Aliff Aziz Akhirnya Dedah - “Dah Dua Minggu Bergantung Dengan Antibiotik & Steroid”

Mya Amri
27/11/2023
03:49 MYT
Bintang All Stars Gegar Vaganza (ASGV), Aliff Aziz enggan menjadikan alasan masalah kesihatan sebagai punca penyingkirannya pada minggu suku akhir.
Menurut Aliff, biarpun mempunyai masalah kesihatan iaitu radang pada bahagian tekak namun dia menganggap penyingkirannya adalah disebabkan tidak memberikan persembahan yang baik.
"Sebenarnya sudah dua minggu saya bergantung dengan antibiotik dan steroid untuk kurangkan keradangan pada bahagian tekak.
"Doktor sahkan saya mengalami Rhinosinusitis iaitu lendir yang beri kesan kepada peti suara sehingga cetuskan keradangan.
"Kemudian doktor beri ubat steroid yang kesan sampingannya ialah membuatkan tekak rasa kering, batuk dan sebagainya," jelasnya.
Aliff berkata demikian ketika ditemui selepas tamat konsert suku akhir yang berlangsung di Auditorium Majlis Bandaraya Shah Alam (MBSA) pada Ahad.

BERITA TRENDING: All Stars Gegar Vaganza: “Rehearsal Much Better, Kenapa Dengan Awak?” - Datuk Ramli MS Komen Aliff Aziz Banyak Error

Mengulas mengenai kesihatannya, Aliff berkata keadaannya bertambah teruk dalam tempoh dua minggu ini sehingga menjejaskan kualiti vokalnya.
"Saya sudah berjumpa dengan pakar perubatan sejak tiga minggu lalu tetapi kesakitan ini bertambah buruk sejak dua minggu ini namun minggu ini paling teruk.
"Saya jelaskan hal ini sebab tak mahu orang lain cakap saya guna alasan sakit untuk penyingkiran ini," ujarnya.

BERITA TRENDING: All Stars Gegar Vaganza: Terlalu Banyak Error Antara Punca Aliff Aziz Gagal Mara Ke Separuh Akhir

Ditanya sama ada kecewa dirinya gagal melangkah ke separuh akhir ASGV, Aliff akui reda dengan keputusan tersebut.
"Saya terima keputusan ini dengan hati terbuka dan tidak akan sesekali menggunakan alasan isu kesihatan punca persembahan kurang memuaskan.
"Tidak ada peserta yang nak buat silap dalam persembahan mereka pun, setiap orang mempunyai sasaran untuk ke pentas final begitu juga saya.
"Apapun, saya percaya penyingkiran ini mempunyai hikmah dan sentiasa yakin dengan rezeki Allah SWT.
"Selepas ini saya akan habiskan masa bersama keluarga, bertemu dengan ibu bapa yang baru pulang dari menunaikan ibadah umrah.
"Berada sehingga ke suku akhir pun sudah cukup bagus sebab pentas ini adalah pertandingan yang paling besar pernah saya sertai," katanya.

BERITA TRENDING: All Stars Gegar Vaganza: “Saya Tak Pernah Dengar Aliff Menyanyi Banyak Error Seperti Ini” - Ramli MS

Terdahulu, Ketua Juri ASGV, Datuk Ramli MS memberikan komen dengan mengatakan persembahan Aliff minggu ini kelihatan serba tidak kena dan nyanyiannya pada sesi latihan juga lebih baik.
All Stars Gegar Vaganza dihoskan oleh Nabil Ahmad dan Jihan Muse.
Manakala juri tetap pula adalah Datuk Ramli MS, Hetty Koes Endang dan Datuk Syafinaz Selamat.
All Stars Gegar Vaganza bersiaran secara langsung dari Auditorium MBSA, Shah Alam, setiap Ahad, jam 9.00 malam secara eksklusif di Astro Ria (Saluran 104).
Jangan lupa dapatkan tiket konsert akhir All Stars Gegar Vaganza di Ticket2u.com.my sekarang.
Untuk pilihan lebih fleksibel, ia boleh distrim melalui platform On Demand menerusi Astro Box dan aplikasi Astro GO.
All Stars Gegar Vaganza juga ditayangkan secara live di sooka menerusi pelan langganan mudah alih Sports & Entertainment serendah RM1.15 sehari, tanpa kontrak.
Sementara klip sedutan sesi latihan vokal, persediaan dan trivia para peserta dapat ditonton melalui liputan kapsul ‘Kapsul Gegar Vaganza’ pada setiap hari Isnin hingga Jumaat, jam 7.00 malam.
ASTRO BAHARU. TAK MACAM DULU.
Alami pengalaman Astro Baharu dan strim #AllStarGegarVaganza #GegarVaganza10 tanpa gangguan hujan dengan Astro Ultra Box.
PEK PRIMARY Astro hanya dari RM59.99. WhatsApp “GET ASTRO” ke 03-9543 3838.
Topic Berkaitan
Must-Watch Video
Hiburan

Suka Sangat Makan Pedas, Usus Tyzo Hampir Bocor - "Sebelum Ini Memang Selalu Sakit Perut, Tapi Biar Je"

gempak
04/09/2024
09:55 MYT
Penyampai radio, Tyzo Xander mengakui ingin untuk berkeluarga dan punyai isteri buat menemaninya ketika waktu sukar terutama sakit.
Hiburan

Lagi Sekali Difitnah, Ibu Aliff Aziz Mahu Utamakan Kehidupan Tanpa Fikir Orang Lain - “Saya Sangat Terhibur Dengan…”

gempak
19/08/2024
01:55 MYT
Lagi sekali ibu kepada pelakon dan penyanyi Aliff Aziz iaitu Siti Hafiza berkongsi paparan skrin sebuah artikel yang menuduhnya menghina bekas menantu, penyanyi Bella Astillah.
Viral

Aleeya Zailan Dedah Alami Sakit Tekak Selepas Insiden Termandi Air Kotor Di Sebuah Hotel - "Risau, Berita Mayat Dalam Tangki Pun Kita Pernah Dengar"

gempak
16/08/2024
12:55 MYT
Usahawan kosmetik Aleeya Zailan berkongsi pengalaman dia dan keluarga termandi air kotor di sebuah hotel bertaraf lima bintang di Melaka, baru-baru ini.
Hiburan

Dituduh Nak Tuntut Seorang Cucu, Ibu Aliff Aziz Mahu Bertemu Dengan Pemfitnah - “Saya Ingin Tahu Dari Mana Dia Dapat Info Fitnah”

gempak
16/08/2024
04:59 MYT
Ibu kepada penyanyi dan pelakon Aliff Aziz, Siti Hafiza meluahkan rasa berang apabila mengetahui terdapat akaun TikTok yang menyebarkan fitnah terhadapnya.
Hiburan

Bella Astillah Maklum Aliff Aziz Tiada Hubungi, Tanya Khabar Anak-Anak Selepas Bercerai – “Tak Ada Langsung”

gempak
12/08/2024
07:55 MYT
Pelakon dan penyanyi Bella Astillah mengakui ramai pihak terutamanya netizen sudah jemu dengan kisah masalah rumah tangganya bersama bekas suami, Aliff Aziz.