Bersorak gembira rakyat Malaysia malam tadi. Masakan tidak, pastinya semua berbangga dengan kemenangan pasangan beregu lelaki negara Aaron Chia dan Soh Wooi Yik yang menyumbang pingat gangsa pertama buat kontinjen Malaysia. Pastinya ia pencapaian dan kejayaan yang cukup menggembirakan semua.

Kredit Foto: IG Astro Arena

Menonton perlawanan badminton kali pertama di skrin televisyen, bagi lagenda badminton negara Dato Wira Lee Chong Wei (DLCW) ia nyata cukup mendebarkan. Masakan tidak, aksi dan detik cemas itulah yang pertama kali dirasainya setelah meninggalkan gelanggang dan kejohanan antarangsa yang pernah jadi saksi kejayaannya.

Meninjau muat naik di Instagram story bekas jaguh badminton ini, ketika beliau menonton perlawanan malam tadi cukup menghiburkan hati. Tulisnya:

Kredit Foto: IG Story Dato Lee Chong Wei


Dan muat naik seterusnya di Instagram stesen radio Era yang berkongsi juga ig story ini mencuit hati.

A post shared by ERA - Muzik Hit Terbaik (@era.je)

Kredit Foto: IG Era.Je

Apapun sekalung tahniah sekali lagi diucapkan buat semua atlit Malaysia yang telah mempamerkan aksi terbaik sepanjang sukan Olimpik berlangsung. Kepada atlit yang akan bertanding dalam acara masing-masing, doa rakyat Malaysia mengiringi perjuangan kalian.