,
Highlights

Kurniaan Allah Selepas 10 Tahun, Irwansyah Dianugerahi Bayi Lelaki Comel – Indahnya Sabar, Janji Allah Pasti.

Afiza Kamarulzaman
31/03/2021
15:47 MYT
Menamakan anaknya dengan nama Ukkasya Muhammad Syahki, ternyata Irwansyah dan isteri sangat bersyukur dengan kurniaan ini. Setelah menunggu selama 10 tahun, akhirnya mereka dapat juga merasakan nikmat memeluk cahaya mata daripada darah daging sendiri.
Sebelum ini, sudah banyak doa dan ikhtiar yang dilakukan mereka termasuklah dengan melakukan rawatan kesuburan IVF yang akhirnya dengan izin Allah, anak ini menjadi milik mereka.
Bayi lelaki seberat 3.4kg dan tinggi 51 ini lahir pada tanggal 31 Mac 2021 hari Rabu yang indah menerusi pembedahan.
Irwansyah menitipkan ucapan terima kasih kepada semua doktor, pakar perubatan, keluarga dan semua yang bersama mendoakan kelancaran urusan kelahiran anak yang sangat mereka nantikan itu.
10 Tahun Bukan Tempoh Singkat , Namun Banyak Hikmahnya
Seperti kebanyakan pasangan berkahwin lainnya pasti mendambakan kehadiran cahaya mata. Namun, ujian Tuhan menangguhkan permintaan itu untuk melihat sejauh mana kesabaran hamba Nya dalam tersu mentaati Tuhan yang satu.
Ternyata, Irwansyah kekal setia bersama isterinya mendepani ujian ini walau diuji dengan ketiadaan zuriat sehingga 10 tahun. Masih kekal bahagia dan tenang sambil terus berusaha untuk menimang bayi sendiri.
Semoga kisah ini memberi inspirasi kepada semua pasangan di luar sana yang turut sedang diuji menanti zuriat. Jangan pernah putus harapan dan teruslah merintih doa kepada Tuhanmu dan berusaha selagi ada jalannya.
Topic Berkaitan
Must-Watch Video
Hiburan

Achey Berang Pasangan Pilih Konsep 'Child Free' & Anggap Anak Beban - "Mak, Nenek Moyang Awak Pun Agak Menyesal Bila…”

gempak
01/07/2024
06:55 MYT
Tular video di laman sosial memperlihatkan sepasang suami isteri yang mengakui mereka memilih untuk berkahwin tapi tidak mahu zuriat yang mendapat pelbagai reaksi daripada wargamaya dan selebriti tempatan.
Hiburan

Ulas Isu ‘Child Free’, Caprice Akui Hidup Berubah Lepas Punyai Zuriat – "Dulu Tidur Bergantung Pada Ubat”

gempak
29/06/2024
00:55 MYT
Penyanyi Caprice memberi pandangannya mengenai ‘trend’ baru-baru ini di mana terdapat pasangan yang sudah berkahwin memilih untuk tidak mempunyai zuriat.
Hiburan

"Saya Puji Orang Yang Terus Tahu Dia Nak Ada Anak Atau Tidak” - Hanis Zalikha Kongsi Pandangan Tentang Childfree

gempak
17/06/2024
08:55 MYT
Pelakon dan personaliti media sosial, Hanis Zalikha berkongsi pandangannya mengenai anak-anak selepas menerima satu soalan di Instagram miliknya.
Laman Utama

Netizen Samakan Bilik Pembantu Rumah Atta Halilintar Macam Sel Penjara

gempak
13/12/2023
11:55 MYT
Alamak kenapa tu.
Laman Utama

Baru Dua Bulan Keluar Penjara & Isteri Fail Cerai, Ammar Zoni Ditangkap Kali Ketiga

gempak
13/12/2023
09:51 MYT
Alamak apa kes ni.