Masked Singer 2

Rambutan Tepati Ramalan, Shila Amzah Juara The Masked Singer Malaysia 2!

Mya Amri
01/04/2022
15:23 MYT
Menewaskan empat maskot lain, Rambutan atau figura sebenarnya, penyanyi Shila Amzah diumumkan sebagai juara The Masked Singer Malaysia 2.
Rambutan telah membawakan lagu Hurt nyanyian penyanyi antarabangsa Christina Aguelera dan Bujang Senang oleh Wings.
Shila membawa pulang hadiah sebuah trofi seperti mana mengikut format negara-negara lain.
Tempat kedua pula dimenangi oleh Seladang yang disarungkan oleh Amir Masdi manakala kostum Orkid yang dipakai oleh Liza Hanim mendapat tempat ketiga.
Sementara tempat keempat pula jatuh kepada Burung Hantu (Hannah Delisha) dan kelima milik Ratu Semut (Ara Johari).
Tahniah diucapkan kepada pemenang.
The Masked Singer Malaysia 2 menyaksikan seramai sembilan juri tetap iaitu Datuk Aznil Hj Nawawi, Michael Ang, Raja Azura, Zizan Razak, Ella Aminuddin, Remy Ishak, Amy Mastura, Ramona Zam Zam dan Angah Raja Lawak.
Pengacara versatil negara, Datuk AC Mizal pula diberikan tanggungjawab sebagai hos The Masked Singer Malaysia 2.
Saksikan The Masked Singer Malaysia 2 setiap Jumaat, jam 9.00 malam di Astro Warna HD (saluran 107), dan juga boleh distrim secara eksklusif di aplikasi Astro GO dan On Demand!
Berlangsung selama 10 minggu, sesi rakaman The Masked Singer Malaysia 2 dibuat di Putrajaya International Convention Centre (PICC).
The Masked Singer Malaysia musim kedua ini dimeriahkan lagi dengan siri Live+ yang bakal bersiaran setiap hari Jumaat, jam 8.30 malam, mulai 28 Januari 2022.
Live+ yang dihoskan oleh Izzue Islam dan Anna Al Jufrey ini akan menyingkap semula kesemua persembahan setiap peserta di samping berinteraksi bersama audiens dengan pengisian menarik sepanjang program berlangsung.
SINAR tampil sebagai Radio Rasmi dan disokong oleh ERA untuk musim ini, manakala Gempak, Zon Lawak dan Ria X hadir sebagai Rakan Digital.
Terdahulu, The Masked Singer Malaysia musim pertama telah mencatatkan sejarahnya tersendiri apabila diumumkan sebagai pemenang kategori ‘Best TV Format Adaptation (non-scripted)’ di anugerah Content Asia Awards 2021, Ogos lalu.
Majlis penganugerahan tahunan ini mengiktiraf pemain industri kandungan terbaik serata Asia termasuklah Malaysia, Singapura, Jepun, Thailand, Taiwan, Indonesia, India dan banyak lagi.
Topic Berkaitan
Must-Watch Video
Hiburan

Layak Ke Grand Final WCOPA 2024 Di Hollywood, Umai Gementar, Sentiasa Ingat Pesan Datuk Siti - “Mak Iti Kata Jangan Malu, Berikan Sehabis Baik”

gempak
05/07/2024
04:55 MYT
Anak saudara kepada penyanyi tersohor, Datuk Seri Siti Nurhaliza iaitu Umairah, 13, melakar sejarah yang tersendiri apabila ke peringkat akhir World Championships of Performing Arts (WCOPA) Ke-27 yang berlangsung di Long Beach Performing Arts Center, Sabtu ini.
Hiburan

Anak Disahkan Autisme Tahap 1, Shila Amzah Kongsi Tanda Awal - “Hati Saya Berdegup Kencang, Hanya Tuhan Tahu”

gempak
26/06/2024
01:55 MYT
Selepas melakukan pemeriksaan di sebuah pusat perubatan, doktor mengesahkan anak penyanyi Shila Amzah iaitu Seth Uwais telah didiagnos autisme tahap satu.
Hiburan

Raih Semua A Dalam SPM, Shila Amzah Ucap Tahniah Kepada Adik Ipar - " Sekalung Tahniah Diucapkan Kepada Adik Ipar Tunggal Saya"

gempak
27/05/2024
06:01 MYT
Penyanyi Shila Amzah berkongsi berita gembira tentang adik iparnya, Alieya yang berjaya memperolehi keputusan cemerlang dalam Sijil Pelajaran Malaysia (SPM).
Hiburan

Shila Amzah Cemas Anak Sulung Hampir Pengsan - "Muka Dia Dah Pucat ..."

gempak
21/05/2024
08:51 MYT
Penyanyi Shila Amzah berdepan detik cemas apabila anak sulungnya, Seth Uwais secara tiba-tiba hampir pengsan selepas bermain panas di luar kawasan rumah.
Hiburan

"Nak Beranak, Lepas Beranak Pun Cantik!" - Netizen Puji Kejelitaan Shila Amzah Lalui Proses Bersalin, Nampak Glowing

gempak
10/05/2024
01:55 MYT
Shila Amzah menzahirkan rasa syukur kerana selamat melahirkan cahaya mata perempuan, Rhea Akira pada Khamis.