Kaw

“Cari Duit Penat-Penat Ini Pun Untuk Mak Saja Sekarang.” - Nazrief Nazri

Mohamad Bakar
15/06/2017
14:50 MYT
Sesiapapun yang berada di tempat Nazrief Nazri akan melakukan hal sama kepada ibu tersayang. Tambahan pula menjadi anak tunggal, tanggungjawab penuhnya kepada ibu bernama Radziah Idris takkan sesekali diabaikan. Ditambah pula dengan keadaan ibu tersayang yang mengalami masalah kesihatan dan kemurungan selepas berpisah dengan bapa, jejaka kacak itu mahu membahagiakan ibunya.
Ibu bapanya bercerai sejak setahun lebih lalu. Masalah kemurungan yang dialami ibunya itu juga berkaitan dengan kesan perceraian yang terjadi.
Nazrief atau nama manjanya Naz berkongsi isi hatinya terhadap ibu tersayang.
“Bulan puasa dan raya ini, memang Naz akan tunaikan apa sahaja permintaannya. Naz nak manjakan mak. Naz cari duit penat penat ini pun untuk mama saja sekarang. Naz pun tak sabar nak beli rumah dan bawah mak ke Tanah Suci Makkah tak kira untuk haji atau umrah. Keutamaan Naz kini pun memang kepadanya. Soal diri sendiri termasuk hal peribadi dan perkahwinan, nanti nantilah Naz fikirkan,” katanyaBerbaik semula dengan bapa tapi tidak dengan ibu tiri.
Tambah Naz selepas perceraian ibubapanya, hubungan dengan bapa pada agak dingin pada awalnya.
“Mula mula lepas perceraian itu, memang sejujurnya hubungan dengan bapa Naz tidaklah terlalu baik. Naz marah dan berang dengan tindakan yang menyembunyikan perkahwinannya dengan wanita lain. Tapi lama kelamaan Naz menerima takdir dan tidak mahu putuskan hubungan ini dengan bapa. Jadi kami berbaik semula.
“Hubungan Naz dan bapa masih baik seperti biasa tetapi tidak dengan isteri barunya kerana Naz tidak mahu berjumpa dengan wanita itu,” katanya.Bawa ibu tinggal bersama di Gombak.
Tambah Naz, selepas perceraian ibunya memang tinggal seorang diri di Seremban seperti biasa.
“Dalam masa setahun perceraian mak masih okay tapi selepas itu dia mengalami kemurungan. Melihat keadaan mak seperti itu Naz terpaksa berpindah ke rumah lain yang lebih selesa. Ini kerana sebelum ini Naz menyewa bilik sahaja.
“Sekarang mak tinggal dengan saya di Gombak. Tetapi rutin kerja yang terlalu sibuk membuatkan mak keseorangan juga. Mujurlah rumah Naz sekarang bersebelahan sebelah sahaja dengan rumah mak long. Jadi mak tak kesunyian. Alhamdulillah mak makin okay tapi masih lagi mengalami masalah sukar untuk tidur malam. Saya minta pembaca Rojak Daily Kaw! di luar sana agar mendoakan mak Naz agar pulih seperti sedia kala," katanya.Akan beraya seminggu di Kuala Pilah.
Naz yang ketika ini sedang menyelesaikan baki penggambaran drama Bilo Nogori Jupe Kelate terbitan Suhan Movies selain bergandingan dengan Mia Ahmad mengakui tak terlalu beriya membuat persiapan raya.
“Naz tak beli baju raya kot. Sebab ada baju raya yang diberi sebagai hadiah. Baju Melayu Naz yang lama pun masih okey untuk dipakai. Naz tak nak membazir. Insya-Allah Naz akan beraya selama lebih kurang seminggu di Kuala Pilah,” katanya yang diuruskan Mind Order.
Naz juga bakal mempromosikan single lagunya berjudul Cinta Semalam kira kira dalam tahun ini.
kredit baju: Ezuwan Ismail (Instagram: @ezuwanismail)
Related Topics
Must-Watch Video
Hiburan

Diana Rafar, Zamarul Hisham dan Afyaa Santuni Selebriti Veteren Menerusi Dari Poket Artis Ke Poket Artis 2.0

gempak
26/07/2024
21:30 MYT
Kejayaan program Dari Poket Artis Ke Poket Artis 1.0 yang dijalankan pada November tahun lalu mendorong pasangan selebriti, Diana Rafar dan Zamarul Hisham menganjurkan siri kedua.
Viral

Pesta Kahwin Ada Lagi 2 Bulan, Anant Ambani Sambung Rai Di UK, Putera Harry, Meghan Tetamu

gempak
26/07/2024
15:55 MYT
Ingatkan sudah selesai, rupa-rupanya masih ada lagi majlis perkahwinan penuh sensasi yang mahu diraikan antara orang terkaya dunia, Mukesh Ambani.
Hiburan

Dayang Areeda Cuak Lakonkan Babak Nasi Kangkang Untuk Jerat Aliff Aziz - "Saya Risau Pandangan Masyarakat"

gempak
26/07/2024
13:55 MYT
Sepotong video yang memaparkan babak pelakon Dayang Areeda cuba menjerat Aliff Aziz dengan menggunakan ilmu sihir nasi kangkang mencuri perhatian ramai di media sosial.
Viral

Bateri Litium Meletup Dalam Lif, Lelaki Meninggal Dunia Selepas 28 Hari Dirawat Di Hospital

gempak
26/07/2024
13:55 MYT
Sepotong video rakaman CCTV memperlihatkan sebiji bateri litium yang dibawa oleh seorang lelaki meletup dan terbakar dalam lif meraih perhatian netizen seluruh dunia.
Hiburan

Zamarul Hisham Masih Terima Mesej Berbaur Godaan - “Pelik Juga, Sekarang Ramai Minat Suami Orang”

gempak
26/07/2024
12:55 MYT
Pelakon, Zamarul Hisham mengakui masih menjadi ‘buruan’ peminat yang menggodanya walaupun usianya sudah menjangkau 53 tahun.