Bersemut skrin telefon kami apabila melihat foto-foto indah yang dimuat naik oleh pelakon Laudya Cynthia Bella, 29 di laman instagramnya, @laudyacynthiabella. Difahamkan gambar-gambar ini diambil di Padang, Indonesia.

Pelakon Syurga Yang Tak Dirindukan itu sah menjadi isteri kepada Engku Emran, 42, dalam sebuah majlis sederhana di Kuala Lumpur yang dihadiri oleh keluarga terdekat dan teman rapat. Pada majlis itu, Engku Emran, menyerahkan mas kahwin sebanyak RM300, lima dulang hantaran dan dibalas tujuh dulang oleh pengantin perempuan.

Namun apa yang lebih menarik perhatian kami adalah Laudya sempat meluahkan segala luahan dan rasa cintanya pada setiap kapsyen foto-foto yang telah dimuat naik. Kami yang membaca curhat (curahan hati) Laudya, turut sama terharu dan buat kami percaya bahawa cinta sejati itu sebenarnya wujud. Pengunaan hashtag #BAE juga turut digunakan untuk setiap isi hatinya pada Engku Emran dan Engku Aleesya. Doa kami agar semoga keluarga bahagia ini kekal aman bersama hingga ke jannah.

"Saya jatuh hati dengan cara abang mencintai Allah, dengan cara abang mencintai saya, cara mencintai keluarganya, Lebih lagi dengan cara abang mencintai aleesya, sosok laki2 yang saya inginkan untuk memimpin dan melindungi anak2 saya dan abang nanti. #BAE"

Saya jatuh hati dengan cara abang mencintai Allah, dengan cara abang mencintai saya, cara mencintai keluarganya, Lebih lagi dengan cara abang mencintai aleesya, sosok laki2 yang saya inginkan untuk memimpin dan melindungi anak2 saya dan abang nanti. #BAE

A post shared by Laudya Cynthia Bella (@laudyacynthiabella) on

"#BAE Disaat saya iklhas,saya di pertemukan dengan dia. Dari masa kenal samapai hari ini,kami hanya melewati 5 bulan. Dan kurang dari 1 bulan untuk persiapan pernikahan kami..Ini adalah jalan Allah. Terimakasih Allah perjalanan yang indah ini.."

#BAE Disaat saya iklhas,saya di pertemukan dengan dia. Dari masa kenal samapai hari ini,kami hanya melewati 5 bulan. Dan kurang dari 1 bulan untuk persiapan pernikahan kami..Ini adalah jalan Allah. Terimakasih Allah perjalanan yang indah ini.. . . . #kotogadang by @desiskandarwedding #padangmood

A post shared by Laudya Cynthia Bella (@laudyacynthiabella) on

"Alhamdulilaah My dream come true. #BAE"

Alhamdulilaah My dream come true ?? #BAE

A post shared by Laudya Cynthia Bella (@laudyacynthiabella) on

"YaAllah tolong atur hidup hamba. Itu doa aku setelah medapatkan ujian. Dan Alhamdulilaah doa ku di ijabah. semua indah pada waktunya. Terimakasih Allah SWT #BAE".

YaAllah tolong atur hidup hamba. Itu doa aku setelah medapatkan ujian. Dan Alhamdulilaah doa ku di ijabah. semua indah pada waktunya. Terimakasih Allah SWT #BAE . . . Thanks to all my lovely team @ritallaudya @ayyih @andychunmakeup @alvasus @dndweddingorganizer @mikaelaldo @desiskandarwedding

A post shared by Laudya Cynthia Bella (@laudyacynthiabella) on

"I love him with all my heart. And in return, Allah gave me a priceless treasure. Aleesya"

I love him with all my heart. And in return, Allah gave me a priceless treasure. "Aleesya" ??❤️ #BAE

A post shared by Laudya Cynthia Bella (@laudyacynthiabella) on

"I can't describe my feelings right now. I just wanna say how blessed I am, I have found my jodoh InshAllah until jannah... and thank you Allah SWT,You send him lewat my sheillalaaaa @noradanish & ababaaang @boss_ned Thank you lovely couple,and thank u juga untuk kaka tuaku sayang @niesakhalil temenin aku masa first date . Hahahahahaa love u guys"

I can't describe my feelings right now. I just wanna say how blessed I am, I have found my jodoh InshAllah until jannah... and thank you Allah SWT,You send him lewat my sheillalaaaa @noradanish & ababaaang @boss_ned Thank you lovely couple,and thank u juga untuk kaka tuaku sayang @niesakhalil temenin aku masa first date . Hahahahahaa love u guys??❤️ . . . Outfit @biasagroupofficial Styled by @alvasus Hijab do @ayyih #BAE

A post shared by Laudya Cynthia Bella (@laudyacynthiabella) on

"Hey suami #BAE"

Hey suami❤️ #BAE

A post shared by Laudya Cynthia Bella (@laudyacynthiabella) on