Berdasarkan keadaan ekonomi yang tidak menentu ketika ini dan usaha melindungi aset kewangan agar lebih selamat dan menguntungkan dalam tempoh masa panjang, simpanan atau pelaburan emas adalah langkah terbaik. Bagi penyimpan, mereka tidak perlu berrasa gusar atau takut kerana simpanan emas seperti menerusi Public Gold Marketing Sdn Bhd (Public Gold) membuka peluang kepada orang ramai untuk menyimpan emas dengan mudah.

Pengedar Emas Public Gold, Rudy Syareme Sheriffudin berkata langkah pertama menyimpan emas adalah mendaftar sebagai ahli Public Gold secara percuma atau membeli emas fizikal serendah RM100 sebagai permulaan diikuti pembelian demi pembelian mengikut kemampuan diri sama ada secara harian, mingguan atau bulanan.

Sebagai panduan, untuk berjaya tanpa ilmu menyimpan emas sebagai pelengkap diri pastinya tidak mungkin akan tercapai kerana adanya pengetahuan mengenai emas, jenis-jenis emas, perbandingan syarikat emas terbaik dan teknik atau strategi dalam pelaburan emas fizikal sebenarnya banyak memberi kelebihan.

Pembelian emas di Public Gold dikecualikan cukai barangan dan perkhidmatan (GST). (Gambar: Public Gold)

Tidak dinafikan ramai yang takut ditipu dan diperdaya pihak tertentu. Justeru, setiap penyimpan atau pelabur emas harus tahu untuk memilih syarikat pelaburan emas yang kukuh dan sah selain mendapat kelulusan Bank Negara Malaysia serta memiliki sijil patuh syariah.

Selain dapat memberikan harga emas termurah, harga emas yang rendah menjadikan setiap simpanan atau pelaburan emas akan mendapat keuntungan dan lagi banyak disimpan lagi menguntungkan kerana nilai emas tetap tinggi berbanding nilai wang yang makin rendah walaupun harga pasaran emas mengalami kedudukan naik dan turun.

Menerusi simpanan emas ini, ia belum terlambat untuk kita berubah selain memulakan simpanan dari sekarang dan memiliki aset kekayaan sendiri dengan mengamalkan teknik simpanan yang betul dan ia amat menguntungkan, selamat dan terjamin.

Harus diingat, banyak ilmu yang dipelajari maka menjana pendapatan dengan emas akan menjadi lebih mudah dan sejarah sudah membuktikan harga emas akan naik dalam jangkamasa panjang sebab itu nenek moyang kita dahulu menyimpan emas. Untuk sebarang pertanyaan boleh menghubungi Rudy di talian 017-4780201 dan 017-4157336 atau layari laman sesawang, www.publicgold.com.my.