,
News

Bayi Masih Hidup Walau Ditikam 14 Kali Dan Ditanam Hidup-Hidup

Azwa Rahman
11/10/2016
07:50 MYT
Nampaknya ajal maut semuanya ditangan Tuhan. Seorang bayi dilihat masih bernafas walaupun telah ditikam sebanyak 14 kali dan ditanam hidup-hidup Februari lalu.
Kejadian yang berlaku di Thailand ini melibatkan bayi yang baru lahir dan hasil siasatan doktor menunjukkan bayi bernama Aidin ini telah didera oleh ibunya, warga tempatan berusia 42 tahun.
Kejadian ngeri ini berlaku beberapa hari selepas dia dilahirkan. Aidin mengalami kecederaan yang teruk akibat ditikam dan ditanam hidup-hidup tanpa belas kasihan. Dia telah diselamatkan oleh seorang pengembala lembu yang kebetulan lalu di kawasan tersebut apabila terlihat kaki kecilnya terkeluar dari timbusan tanah.
Kini berusia tujuh bulan, Aidin bernasib baik kerana dia dijaga dengan baik di sebuah pusat penjagaan anak yatim dan bakal memulakan kehidupan baharunya bersama pasangan dari Sweden.
Ibu bayi tersebut telah didakwa atas tuduhan membunuh dan mengabaikan anak sendiri.
Sumber: Mstar
Related Topics
Must-Watch Video
Berita

Tanah Jerlus Masjid India: “Dua Kali 'Flushing', Mangsa Belum Dijumpai” – DBKL

gempak
26/08/2024
01:55 MYT
Sebanyak dua kali teknik 'flushing' dilaksanakan bagi mencari dan menyelamat (SAR) seorang wanita warga asing yang hilang akibat tanah jerlus di Jalan Masjid India, ibu negara, sejak petang Ahad.
Berita

Ini Lima Tragedi Tanah Jerlus Yang Menggemparkan Seluruh Negara

gempak
25/08/2024
18:55 MYT
Insiden seorang wanita warga India yang terjatuh ke dalam lubang benam di Masjid India, Kuala Lumpur yang berlaku baru-baru ini ternyata mengejutkan negara.
Berita

Tanah Jerlus Masjid India: “Operasi Bahaya Kerana Ada Gas Beracun Di Pembetung” - Bomba

gempak
24/08/2024
09:06 MYT
Meskipun arus air tidak deras dan paras air tidak begitu tinggi namun gas beracun yang berada dalam pembetung membahayakan pasukan mencari dan menyelamat.
Berita

Tanah Jerlus Masjid India: “Tolong Selamatkan Ibu Saya!” - Rintihan Anak Sulung Mangsa

gempak
23/08/2024
15:31 MYT
"Tolong selamatkan ibu saya!" Itu rintihan anak sulung mangsa tanah jerlus di Jalan Masjid India
Viral

Nahas Helikopter Lumut: Hajat Naik Helikopter Tercapai, Namun Berakhir Tragedi

gempak
24/04/2024
04:12 MYT
Salah seorang waris mangsa nahas dua helikopter bertembung dan terhempas di Lumut mendedahkan anak saudaranya memang berhajat untuk menaiki helikopter sebelum pencen.