News

Bayi Masih Hidup Walau Ditikam 14 Kali Dan Ditanam Hidup-Hidup

Azwa Rahman
11/10/2016
07:50 MYT
Nampaknya ajal maut semuanya ditangan Tuhan. Seorang bayi dilihat masih bernafas walaupun telah ditikam sebanyak 14 kali dan ditanam hidup-hidup Februari lalu.
Kejadian yang berlaku di Thailand ini melibatkan bayi yang baru lahir dan hasil siasatan doktor menunjukkan bayi bernama Aidin ini telah didera oleh ibunya, warga tempatan berusia 42 tahun.
Kejadian ngeri ini berlaku beberapa hari selepas dia dilahirkan. Aidin mengalami kecederaan yang teruk akibat ditikam dan ditanam hidup-hidup tanpa belas kasihan. Dia telah diselamatkan oleh seorang pengembala lembu yang kebetulan lalu di kawasan tersebut apabila terlihat kaki kecilnya terkeluar dari timbusan tanah.
Kini berusia tujuh bulan, Aidin bernasib baik kerana dia dijaga dengan baik di sebuah pusat penjagaan anak yatim dan bakal memulakan kehidupan baharunya bersama pasangan dari Sweden.
Ibu bayi tersebut telah didakwa atas tuduhan membunuh dan mengabaikan anak sendiri.
Sumber: Mstar
Related Topics
Must-Watch Video
Viral

Nahas Helikopter Lumut: Hajat Naik Helikopter Tercapai, Namun Berakhir Tragedi

gempak
24/04/2024
04:12 MYT
Salah seorang waris mangsa nahas dua helikopter bertembung dan terhempas di Lumut mendedahkan anak saudaranya memang berhajat untuk menaiki helikopter sebelum pencen.
Berita

Dua Helikopter Bertembung Jadi Tragedi Ke-8 Dalam Tempoh 9 Tahun, Ini Kronologinya

gempak
23/04/2024
16:55 MYT
Kemalangan melibatkan dua helikopter bertembung dan terhempas di Pangkalan Tentera Laut Diraja Malaysia (TLDM) Lumut, Perak kira-kira 9.30 pagi tadi merupakan kejadian kelapan seumpama itu dalam tempoh sembilan tahun lepas.
Berita

Insiden Jambatan Baltimore, Seorang Individu Ditemui Maut

gempak
28/03/2024
05:55 MYT
Satu individu disahkan maut dan ditemukan di dalam sungai susulan insiden jambatan runtuh, di Baltimore, timur negeri Maryland, Amerika Syarikat, lapor media pada Selasa. Menurut sumber, Ahli Majlis Bandar Baltimore, Phylicia Porter memberitahu pencarian mangsa-mangsa terlibat masih lagi dijalankan dan satu mayat telah pun ditemukan. "Kami deng
Laman Utama

Kereta Terbakar, Roy Azman Kongsi Detik Cemas - “Api Merebak Besar, Menggelupur Keluar Ambil Anak”

gempak
04/12/2023
03:31 MYT
Allahuakhbar... Takutnya, mujur Roy, isteri dan anak selamat.
Laman Utama

Al-Fatihah… Jenazah Adik Danish Telah Ditemui

gempak
26/11/2023
04:18 MYT
Al-Fatihah...