,
Ujibakat

Kilauan Emas 2024

Gempak
03/07/2024
14:00 MYT

THE RETURN OF KILAUAN EMAS 2024 ‘OTAI KEMBALI BERBISA!’

Setelah 7 tahun menyepi, akhirnya Program Realiti Nyanyian ‘Otai Kembali Berbisa’ Kilauan Emas kembali! Adakah anda seorang yang masih berbisa berumur 45 tahun ke atas? Masih sihat tubuh badan dan masih mempunyai impian yang besar untuk menjadi seorang penyanyi? Ayuh sertai ujibakat yang bakal di adakan pada 3 & 4 Ogos 2024 di SACC MALL Shah Alam.
Tidak seperti tahun-tahun musim sebelum ini, ujibakat Kilauan Emas 2024 kali ini hanya akan dijalankan di satu-satunya lokasi Lembah Klang iaitu SACC MALL Shah Alam selama 2 hari pada 3 & 4 Ogos. Setelah di tapis, hanya 20 orang finalis yang terpilih akan berentap semula di pentas TOP 20 pada 5 Ogos 2024. Jadi, jangan lepaskan peluang sekali dalam seumur hidup anda untuk menjadi Bintang Otai yang masih berbisa.

UJIBAKAT KILAUAN EMAS 2024

LOKASI SACC MALL, SHAH ALAM
TARIKH SABTU & AHAD, 3 & 4 OGOS 2024
SYARAT-SYARAT
  • Terbuka kepada warganegara Malaysia berumur 45 tahun ke atas
  • Tidak pernah merakamkan sebarang album
  • Tidak terikat dengan kontrak syarikat rakaman
  • Sila bawa sekeping salinan Kad Pengenalan & sekeping gambar berukuran 3R (gambar profil kepala hingga paras pinggang)
Bersedia dengan ujibakat! Jika anda sudah lama nantikan peluang untuk sertai ujibakat ini, anda sebenarnya masih ada masa untuk berlatih dan memilih lagu yang bakal anda nyanyikan di ujibakat nanti daripada senarai lagu WAJIB ujibakat seperti berikut.

Maklumat Ujibakat

Nak ‘walk -in’ tapi malas beratur dan takut borang penyertaan habis? Jangan risau. Apa kata anda hantarkan video nyanyian berdurasi 1 minit kepada aplikasi whatsapp di talian 017 248 0147 untuk mendapatkan nombor “fast lane” sebelum ujibakat. Mana tahu video anda terpilih dan tidak perlu beratur untuk mendapatkan nombor giliran.

Senarai Lirik Lagu Ujibakat

CARA-CARA UNTUK DAPATKAN NOMBOR ‘FAST LANE’

Hantarkan video nyanyian beserta maklumat
  • Nama Pengirim
  • Nama Peserta
  • Umur
  • No. Telefon
Video nyanyian durasi 1 MINIT
Hantarkan video melalui aplikasi WHATSAPP 017 248 0147
Tarikh tutup 27 JULAI 2024
Sekiranya video anda terpilih, pihak produksi akan menghubungi peserta untuk memberikan nombor ‘fast lane’.
Berita baik buat anda yang berada di sekitar Kedah, Pulau Pinang, Perak dan Perlis! Sekiranya anda ingin mencuba nasib, apa kata anda hadir ke Stadium Sultan Abdul Halim Alor Setar, Kedah untuk sertai on ground karaoke Ujibakat Kilauan Emas pada 5 Julai 2024 ini sebelum Sepahtu Reunion Tour berlangsung. Anda juga berpeluang untuk mendapatkan nombor “Fast lane” sebelum ujibakat.
Kilauan Emas merupakan sebuah rancangan program reality televisyen pencarian bakat nyanyian di Malaysia yang telah disiarkan sebanyak 6 musim di Astro Prima. Tidak seperti program realiti nyanyian yang lain, program ini mencari dan mengetengahkan bakat nyanyian bagi warga emas yang berumur 45 tahun ke atas. Selama 6 musim mengekalkan tagline ‘Otai Masih Berbisa’ , tahun ini masih menepati format dan tujuan rancangan dengan tagline baru “ Otai Kembali Berbisa”.
Rancangan Kilauan Emas sememangnya telah mengangkat Juara -Juara yang datang dari latar belakang yang menarik dan berlainan sejak tahun 2011, antaranya Ali Norpiah (Juara Musim 1), Fuad (Juara Musim 2), Meor Yazid (Juara Musim 3), Arip (Juara Musim 4), Wak Mustar (Juara Musim 5) dan yang terakhir Kilauan Emas Otai dimana juara setiap musim berentap kembali yang di menangi oleh Wak Mustar (Juara Musim 6).Kilauan Emas
Musim terbaru Kilauan Emas 2024 akan mula bersiaran di saluran Astro Prima bermula 14 September 2024, setiap hari Sabtu jam 9 malam!
Topic Berkaitan
Must-Watch Video