Perkongsian oleh Siti Sarah yang mempunyai perniagaan penyediaan dan penghantaran hadiah, Bumoh Surprise di Facebook miliknya benar-benar menyentuh hati ramai. Baca perkongsian yang sangat bermakna ini.

Penghantaran paling bermakna bagi aku hari ni dan aku simpan dekat sini. Penghantaran hari ni mengajar aku sesuatu - sesuatu yang susah kita nak jumpa dan kita sendiri terlepas pandang.

Kita selalu inginkan yang sempurna. Kita nak ibu bapa macam ni macam ni. Tak dapat apa-apa kita bebai. Tapi kadang-kadang cuba kita fikir mereka yang tak mampu nak bagi.

Mak abah yang tak dapat melihat. Masyallah, aku menangis ya waktu nak baca. Air mata bergenang suara aku bergetar-getar dengan harapan makcik tu takdalah perasan.


Yang paling aku nampak ialah walaupun mereka buta, aku tengok dorang gembira macam kita jugak. Tak nampak sedih langsung. Dikurniakan pulak anak yang baik, Masya-Allah.

Bila aku baca dahlah memang aku panggil mak abah aku dengan panggilan macam tu dan gelaran aku sendiri ialah kakak. Aku sendiri rasa nak berguling menangis dekat tar. Eh over pulak kau.

Mesti mak abah dia sayang dekat anak. Ingat kot hari lahir anak dia, Masya-Allah bertuahnya kamu. Terima kasih kepada yang buat tempahan ni. Betul-betul terkesan di hati saya.

Nota: Maaf, saya tukar video. Terpaksa tutup muka atas permintaan makcik ni sendiri bila kawan-kawan call dia. Tak sangka viral pulak. Selalu org terdekat saja yang tengok. Maaf ya.



Kredit Gambar/video : Facebook Siti Sarah / Bumoh Surprise

Kisah ini dikongsi oleh pengguna Facebook Siti Sarah dan mendapat lebih 23,000 perkongsian, lebih 3,500 komen serta lebih 22,000 Likes. Beberapa ejaan, perkataan dan ayat mungkin diubah suai untuk memudahkan pembaca.

Pandangan dan pendapat penulis adalah hasil karya asli penulis dan tidak mewakili serta tidak mencerminkan pandangan dan pendapat dari Gempak. Gempak tidak bertanggungjawab atas sebarang kesilapan atau kesalahan kandungan artikel ini.

Kepada anda yang berminat untuk menyumbang, hantarkan karya anda ke [email protected]