Di sebalik polemik yang tercetus sebelum siri jelajah Music Of The Spheres World Tour (MOTSWT) di Stadium Nasional Bukit Jalil, konsert Coldplay berjalan lancar dan aman malam tadi.

Martin bersama anggota kumpulannya Johny Buckland, Guy Berryman dan Will Champion juga menzahirkan ucapan terima kasih kepada kerajaan Malaysia kerana membenarkan mereka melakukan konsert selepas 27 tahun penantian.

“Malaysia anda sangat indah. Coldplay berterima kasih kepada kerajaan dan semua pihak yang terlibat secara langsung atau tidak juga peminat kerana menerima kami di sini.

“Akhirnya setelah 27 tahun Coldplay di Malaysia,” ucapnya sambil disambut sorakan gemuruh peminat.

BERITA TRENDING: Ramai Puas Hati Dengan Coldplay! Ewah, Chris Martin Siap Berpantun! - “Pergi Kedai Membeli...

Vokalis tersebut kemudian mengatakan ingin kembali ke Malaysia segera jika diizinkan.

“Kami sangat ingin kembali ke Malaysia segera,” katanya yang terus disambut sorak sorai penonton.

Meski hujan turun hampir sepanjang konsert, Coldplay profesional dan rileks menghabiskan konsert dengan menghidangkan lagu-lagu hebat mereka seperti Yellow, Paradise, Fix You, A Sky Full Of Stars, Biutiful dan People of The Pride yang terdapat dalam album Music Of The Spheres.

Martin juga secara spontan mencipta lagu ‘Hujan Di KL’ dan menyifatkan konsert di Malaysia sebagai antara persinggahan siri jelajah yang terbaik.

Konsert di Malaysia juga menjadi persembahan terakhir Coldplay untuk tahun ini sebelum menyambung siri jelajah Music Of The Spheres World Tour di Singapura pada Januari 2024.

PILIHAN PEMBACA: Pertahankan Konsert Coldplay, Individu Dikritik Warganet Di Platform X - “Haram Tetap Haram”
PILIHAN PEMBACA: Ramai Gesa Konsert Coldplay Dibatalkan, Ramli MS - “Yang Suruh Cancel Orang Yang Tak Beli...

Foto: X, Azyan Syazwani