,
Berita

4 Terkorban Nahas Pesawat Di Pulau Sulawesi

Gempak
20/10/2024
08:25 MYT
Sebuah pesawat milik syarikat penerbangan Indonesia, SAM Air terhempas di wilayah Gorontalo, Pulau Sulawesi pada Ahad mengorbankan kesemua yang berada di dalamnya, lapor Xinhua memetik laporan media tempatan.
"Pesawat jenis PK SMH itu terhempas selepas terputus hubungan dengan pegawai AirNav Makassar.
Pesawat itu berlepas dari Lapangan Terbang Djalaluddin Gorontalo pada 7.30 pagi menuju ke Lapangan Terbang Bumi Panua Pohuwato.
Namun, ia terputus hubungan sebelum dilaporkan terhempas berhampiran Lapangan Terbang Bumi Panua Pohuwato," kata Ketua Pejabat Mencari dan Menyelamat Gorontalo, Heriyanto dalam satu kenyataan yang dipetik media tempatan.
Kesemua empat mangsa terdiri daripada seorang juruterbang, seorang pembantu juruterbang, seorang jurutera dan seorang penumpang.
Punca nahas masih dalam siasatan.
Sumber: Astro AWANI menerusi BERNAMA
Topic Berkaitan
Must-Watch Video
Hiburan

Duit Berniaga Hilang Ketika Kemalangan, Azlan Komeng Rayu Dikembalikan - “Kami Harap Kejujuran Anda”

gempak
17/10/2024
21:45 MYT
Pelakon, Azlan Komeng memberitahu dia masih belum menerima sebarang maklumat tentang duit perniagaannya bernilai kira-kira RM10,000 yang hilang semasa kemalangan pada Sabtu lalu.
Hiburan

"Ingatkan Pantulan Lampu, Tapi Lori Masuk Jalan Kami" - Azlan Komeng Cerita Detik Cemas Kemalangan, Perlu Bedah Pinggul

gempak
17/10/2024
06:55 MYT
Pelakon, Azlan Komeng menceritakan kembali detik cemas ketika terbabit dalam kemalangan jalan raya ketika dalam perjalanan pulang ke Kuala Lumpur dari Pahang bersama isteri, Nur Nilam Ortiz pada Sabtu lalu.
Berita

Editor Video Astro AWANI Meninggal Dunia Kemalangan

gempak
14/10/2024
06:45 MYT
Astro AWANI kehilangan seorang kakitangan yang dedikasi, Ahmad Hafiz Azhar Nordin yang meninggal dunia, pada awal pagi ini.
Berita

Ironman Langkawi: Syed Saddiq Cedera Langgar Pokok Tumbang

gempak
12/10/2024
14:36 MYT
Ahli Parlimen Muar, Syed Saddiq Syed Abdul Rahman cedera ringan selepas basikal ditungganginya terjatuh ketika menyertai Ironman Malaysia di di sini, hari ini.
Viral

Tragedi UiTM Dungun: Wanita Disyaki Langgar Pelajar Direman 4 Hari

gempak
10/10/2024
14:25 MYT
Seorang wanita yang merempuh dua motosikal hingga menyebabkan kematian tiga pelajar Universiti Teknologi Mara (UiTM) Kampus Dungun malam semalam, direman empat hari bermula hari ini.
BorakSeeni