Semangat penyanyi muda yang dibesarkan di Ipoh, Abubakarxli berkobar-kobar untuk meraih kejayaan dengan single terbarunya ‘KRU’ yang turut menampilkan penyanyi dari Singapura, Fariz Jabba dalam kolaborasi rentas sempadan ini.

Menyusul kejayaan besar lagu ‘NiNiNi’ yang dilancarkan pada awal tahun ini, Abu berhubung kembali dengan produser yang pernah memenangi anugerah, SonaOne untuk menghasilkan vibe yang lebih lembut dalam single terbarunya, 'KRU'.

Dengan melodi yang mengasyikkan, disertai dengan lirik yang bertemakan persahabatan dan kesetiaan, ‘KRU’ sebenarnya adalah lagu yang sesuai dinyanyikan ketika anda sedang berkumpul dan bersantai dengan kru anda.

Sentiasa jujur pada dirinya sepanjang mengharungi pahit manis perjalanan muziknya, Abu menjelaskan bagaimana setiap orang dalam krunya mempunyai gaya peribadi mereka tersendiri, tetapi tetap bergerak bersama sebagai satu unit.

Fariz Jabba menyatakan kesetiaan kepada homies dan bagaimana dia tidak akan berhenti berusaha sehingga dia mencapai kejayaan. Dia juga dengan bijak memasukkan kata-kata ‘Sampai Jadi’, merujuk kepada lagu 2018 oleh rakan-rakannya di Def Jam Asia Tenggara, Joe Flizzow dan ALYPH.

Keperibadian dan kepelbagaian Abu jelas kelihatan ketika dia melakukan peralihan antara genre dengan lancar namun masih mengekalkan tahap lirik yang unik secara langsung menaikkan namanya dalam kancah hip-hop Malaysia yang semakin berkembang pesat.

"Apabila kita jatuh atau bangun, semuanya mengikut cara kita sendiri. Bukan orang lain. Jangan biarkan sesiapa memberitahu kita bagaimana untuk menjalani hidup kita. Teruskan hidup dengan cara kita sendiri." kata Abu.

Fariz juga menyatakan bagaimana dia mengagumi semangat dan cinta Abu terhadap karya seninya di samping masih menjaga orang di sekelilingnya.

"Saya anggap Abu sebagai rakan saya. Saya masih ingat lagi ketika saya di Malaysia untuk rakaman lagu 'KRU', Abu mengajak saya untuk makan malam. Semasa kami sedang makan dan berbual, saya buat kesimpulan bahawa Abu adalah seorang yang setia kepada rakan-rakannya. Dia memegang prinsip susah atau senang harus bersama."


Diberi kedudukan yang sama dengan NiNiNi, muzik video yang diarahkan oleh Adriana Tunku dari Denhouse Productions merentas masa untuk memberi penonton sekilas pandang waktu muda dan ceria Abu.

Dengan rakaman Abu dan rakan-rakannya bersiar-siar sambil bersikap nakal yang dirancang dengan teliti di seluruh bandaraya, Adriana merangkumi tema kesetiaan dan persahabatan dengan sempurna sepanjang pengalaman sinematik selama empat minit itu.