Datuk Red atau nama sebenarnya Datuk Seri Adnan Abu berkata, ada pihak yang ingin melihat dia dan isterinya, penyanyi Adira Suhaimi berpisah.

Bagaimanapun katanya, meskipun ada tangan ajaib yang ingin melihat mereka berpisah, dia akan sedaya upaya menyelamatkan perkahwinan.

“Memang ada pihak yang ingin melihat kami berpisah. Saya pun tak tahu kenapa. Benda baik pun ada yang menghalang.

“Sebagai ketua keluarga saya akan cuba mempertahankan rumah tangga kami meskipun tangan ajaib itu dalam kalangan keluarga sendiri,” katanya.

Menurutnya, sebagai manusia dia tidak lari daripada melakukan kesilapan namun akan cuba memperbaiki diri dan menyelamatkan perkahwinan mereka.

“Sebelum ini saya akui tidak pikul tanggungjawab dengan serius. Saya leka dengan banyak perkara.

“Malah dulu ketika sibuk dengan urusan duniawi, saya pernah kata kalau perempuan pergi dalam hidup ini, boleh cari lain.

“Tapi sekarang saya tak nak semua itu. Allah sudah memberi petunjuk, walaupun dah terlewat tapi saya masih ada harapan sebelum perkahwinan ini hancur,” katanya.

Allhamdullilah maseh d beri peluang...manusia begelar hamba mmg tak lari dri melakukan kesilapan.kealpaan duniawi.membuat sya lupa dan lalai...dengan masa yg tingal ini akn d gunakan sebaik mungkin tuk menyelamat kn perkara halal yg d benci Allah SWT...inshaAllah demi anak2 ku terchinta... #gambarpulangdarimahkamah

A post shared by @ dato.red on


Sementara itu, ditanya mengenai pendirian Adira yang tetap meneruskan perceraian, Datuk Red mengakui tidak faham dengan pendirian isterinya itu yang sering berubah.

“Semua sudah sedia maklum dia memohon perceraian ini sejak April lagi. Kadangkala saya akui tidak berapa faham dengan dia punya hati dan perasaan.

“Sebagai contoh, malam sebelum perbicaraan sebelum ini kami ada berbincang supaya dia menarik balik semula kes terbabit dan reda namun boleh bertukar fikiran pula.

“Mungkin ada individu yang menghasutnya. Apapun saya tidak boleh jangka dia punya hati tapi saya akan pertahankan hubungan ini demi anak,” katanya.

Terdahulu Adira memfailkan permohonan cerai terhadap suaminya di Mahkamah Rendah Syariah Gombak Barat, Rawang.

Adira atau nama sebenarnya Siti Adira Suhaimi, 28, memfailkan permohonan itu pada 1 April lalu mengikut Seksyen 47 Enakmen Undang-undang Keluarga Islam (Negeri Selangor) 2003.

Ketika disoal Hakim Syarie Mohd Faizal Habib mengenai pendirian Adira berhubung permohonan cerai itu, bintang Akademi Fantasia berkenaan menjawab ‘saya tetap mahu teruskan perceraian ini’.

Bagaimanapun, Adnan ketika disoal Mohd Faizal membantah permohonan isterinya itu.

Adnan, seorang ahli perniagaan menikahi Adira di Songkhla, Thailand sebagai isteri kedua pada 3 Disember 2015.

Sumber: Harian Metro