,
Viral

Ajai Dedah Lagu Kesetiaan Bukan Asalnya Milik Arwah Siti Sarah - "Bila Dah Record, Saya Tak Dapat Kepuasan"

Gempak
02/08/2024
07:55 MYT
Komposer dan penyanyi Ajai menyifatkan lagu kesetiaan mempunyai 'roh' atau keserasian dengan penyanyi Allahyarham Siti Sarah Raissuddin.
Ajai berkata, pada asalnya lagu Kesetiaan itu dicipta dan telah dirakamkan oleh dinyanyikan artis wanita lain.
Bagaimanapun, dedah anggota kumpulan Exists itu, dia tidak berasa puas dengan rakaman nyanyian penyanyi asal berkenaan.

Siti Sarah

"Sebenarnya Kesetiaan saya dah rakam dengan artis lain tetapi saya tak nak bagi tahu artis itulah.
"Sebab bila dia dah record saya tak dapat kepuasan. So saya bagi tahu puan (pihak syarikat rakaman). Dia orang Sarawak. Saya kata puan, bagi balik duitlah. Because saya dah record dah dengar empat lima hari.
"Saya ini lain tau. Saya betul-betul fussy. Because i don't think about money because... I think about Q and Q. Quality and versi kuantiti. I think I pulang balik your money," katanya menerusi podcast bersama Sinar FM.
Sementara itu, Ajai turut menyifatkan suara Siti Sarah sama seperti penyanyi asal Amerika Syarikat (AS) Toni Braxton.
"Saya di situ bukan berpegang pada high pich sangat, pada saya itu extra bonus if u get wide range if tenor singer tapi i go so ref easily listening and shoothing dengan telinga saya.

ARTIKEL BERKAITAN: Ajai Minta Doakan Yang Terbaik Buat Hafiz Suip – “Saya Rasa Dia Takkan Hilang Dalam Industri, Rugi…”

ARTIKEL BERKAITAN: Ajai Kongsi Kemunculan Terbaharu Hafiz Suip, Peminat Pula Luah Rasa Rindu – “My Brother Is Back, We Love You”

ARTIKEL BERKAITAN: Ajai Dedah Sikap Mamat, Tolak Dakwaan Terjebak Gejala Dadah Sebab Salah Pilih Kawan - “Selalu Datang Sesi Latihan, Sangat Berdisiplin”

ARTIKEL BERKAITAN: Masih Dijadikan Bahan Gurauan, Ajai Tak Sentap Orang Usik Pelat S - “Itu Adalah Trademark”

ARTIKEL BERKAITAN: Isu Lagu Pulangkan ‘Berhantu’ Sampai Masuk Dalam Mimpi, Ajai Dedah Tok Ram Pun Pernah Alami Kejadian ‘Pelik’!

"So saya tengok ini market baru dan bila saya developed Dayang, Dayang menjadi saya rasa this is nex one. Tapi dia lagi rounded run notes yang berbeza tapi tone yang berbeza.

"Oh my god inilah rohnya," katanya.

Untuk rekod, antara kejayaan terbesar Siti Sarah sepanjang kerjaya sebagai penyanyi adalah membawa pulang tiga pingat emas dalam World Championship of Performance Arts (WCOPA) di Los Angeles pada 2009.
Pernah menghasilkan tiga buah album, lagu-lagu nyanyian Allahyarham Siti Sarah seperti Kesetiaan, Jangan Kau Mimpi, Sandarkan Pada Kenangan, Saat Hilang Cintamu dan Semakin menjadi siulan ramai.
Siti Sarah juga pernah memenangi anugerah Artis Baru Terbaik, Album Pop Terbaik dan Album Terbaik di Anugerah Industri Muzik 2003 (AIM2003).
Topic Berkaitan
Must-Watch Video
gimme-the-mic

#GimmeTheMicMY: 10 Peserta Ke Pentas Akhir, Langkah 2 Peserta Terhenti… Jom Semak Markah Penuh Minggu Separuh Akhir

gempak
08/09/2024
20:55 MYT
Peserta Farhan Mustapha unggul apabila berada di kedudukan teratas pada minggu Separuh Akhir Gimme The Mic Malaysia yang berlangsung di Pusat Konvensyen CIDB, Cheras pada Ahad.
gimme-the-mic

#GimmeTheMicMY: 12 Peserta Melangkah Ke Separuh Akhir, Dua Tugasan Menanti… Jom Semak Markah Penuh Minggu Keenam Semua Peserta

gempak
01/09/2024
20:55 MYT
Peserta Shazreen Shaharum unggul apabila berada di kedudukan teratas pada minggu keenam Gimme The Mic Malaysia yang berlangsung di Pusat Konvensyen CIDB, Cheras pada Ahad.
gimme-the-mic

#GimmeTheMicMY: Syaffiq Sahli Raih Markah Tertinggi, Mofanora Tersingkir.. Jom Semak Markah Penuh Minggu Keempat Semua Peserta

gempak
18/08/2024
21:55 MYT
Peserta Syaffiq Sahli unggul apabila berada di kedudukan teratas pada minggu keempat Gimme The Mic Malaysia yang berlangsung di Pusat Konvensyen CIDB, Cheras pada Ahad.
Hiburan

Sedar Nama Dipetik Selepas Konsert Ajai, Nourul Depp Mohon Peminat Tak Buat Perbandingan - “Siapa Pun Boleh Menyanyi Lagu Keliru, Semua Ada Cara Tersendiri”

gempak
09/08/2024
02:55 MYT
Menyedari namanya dipetik selepas Konsert ByAjai & Mega Friends pada Sabtu lalu, penyanyi Nourul Depp bagaimanapun berharap peminat tidak membandingkan cara penyampaian lagu duetnya bersama bekas suami.
Hiburan

Anggap Hafiz Suip Penyanyi Profesional, Ajai Terbuka Untuk Bantu Naikkan Nama Semula - “Orang Kata Dia Ada Masalah Tapi…”

gempak
07/08/2024
03:55 MYT
Kemunculan penyanyi Hafiz Suip yang menyanyikan lagu Ku Akui di konsert ByAjai & Mega Friends pada Sabtu lalu di Mega Star Arena, Kuala Lumpur sememangnya mengubat kerinduan peminat.