Penerbit, pengarah dan pelakon Michael Ang mempunyai pendapat tersendiri mengenai isu usahawan yang menghina kaum Melayu sebagai kaum pemalas.

Michael menerusi hantaran di Instagram berkata, ramai dalam kalangan netizen hanya melihat video berdurasi pendek dan terus membuat rumusan berdasarkan konteks yang kurang tepat.



“Ok aku bukan nak back up Mak Cik Kemboja tu, tapi pada yang maki-maki dan sampai sembah TMJ ambik tindakan semua tu, you all tengok tak full video tu?

“Apa yang I tengok kat sosial media cuma part yang dia menghina Melayu, tapi video sepenuhnya dia ada cakap dia joke and cakap semua bangsa ada yang malas dan rajin. Siapa rajin akan berjaya dan malas akan kecundang,” tulisnya.

Menurut pandangannya, Michael berkata wanita berkenaan memang sedang bergurau dan tidak membuat video permohonan maaf selepas didapati bersalah.

BERITA TRENDING: “Orang Kemboja Memang Rajin, Nak Dibanding Orang Melayu… Malas!” - Usahawan Hina Melayu Minta Maaf

“Ini lah masalah kita, kita tak tahu cerita penuh terus maki-maki. Mak cik tu pun meminta guna kan benda ni untuk but content. Anyway my point is tengok sampai habis or dapat sesuatu berita dengan penuh sebelum jatuhkan hukum. I rasa agama kita tak ajar kita menuduh orang buta tuli,” katanya lagi.