Usahawan yang dikenali sebagai Madame Mariyah membuat permohonan maaf secara terbuka apabila kata-katanya menyebut Melayu sebagai bangsa yang malas meraih kecaman dalam kalangan netizen.

“Dengan rendah hati… Saya minta maaf atas kekhilafan saya, bercakap… dan kalau you rasa itu adalah penghinaan, saya minta maaf sekali lagi, banyak-banyak.

BERITA TRENDING: Dikritik Tak Guna Model Tempatan, Alha Alfa; "Model Mat Saleh Pun Orang Melayu Berebut Beli"

“Dan saya pun maafkan you all semua atas apa yang you all masuk dalam live saya, komen saya, cakap kemboja b*bi, kemboja b*ngsat, boikot, saya maafkan semua orang sebab saya nak jadi orang yang berlapang dada.

“Saya tak pernah koyak. Saya akan koyak bila Allah tak pandang saya, dan Allah tak reda saya. Ingat tu sahabat. Terima kasih yang mana dah support saya. Dan jangan hina pekerja saya. Pekerja saya tak bersalah apa-apa,” katanya.

Sementara itu, kru produksi yang mencipta kandungan bagi platform TikTok syarikat usahawan tersebut juga turut meminta maaf kerana terlepas pandang perkara yang sensitif.

BERITA TRENDING: Naim Daniel Sebak Nyanyikan Lagu Negaraku Di MotoGP, Siap Berbaju Melayu!

Terdahulu, viral di media sosial apabila seorang usahawan menerusi kandungan media sosial membandingkan dirinya, yang berasal dari Kemboja sebagai pandai berniaga dan rajin. Tetapi, dalam masa sama, menyebut kaum Melayu sebagai pemalas.

Sumber: Platform X