,
Hiburan

Akui Isu Duit Antara Punca Masalah Utama Band Muzik, Kugiran Masdo Ambil Langkah Berjaga-Jaga - “Ketelusan Amat Penting Kerana…”

Ainun
26/09/2024
18:55 MYT
Kumpulan Kugiran Masdo menyedari isu melibatkan kewangan akan menjadi salah satu punca utama masalah yang akan timbul dalam sesebuah band muzik.
Masdo yang dianggotai Ali Sariah (penyanyi, gitar), Putuceri (bass) dan Asmawi (gitar) berkata mereka mengambil langkah berjaga-jaga agar tidak berdepan dengan masalah itu.
“Di zaman sekarang ini banyak info-info yang kita tahu band dulu mempunyai masalah yang berkaitan dengan kewangan. Jadi, dari awal pertubuhan Masdo ini, kami sudah tahu masalah duit ini menjadi punca utama.

“Tidak kisah sama ada dalam band, syarikat, duit kutu ia tetap menjadi masalah buat kita semua. Dari situlah kami mengambil langkah berjaga-jaga. Ketelusan amat penting kerana untuk kekal lama dalam sesebuah kumpulan, kejujuran adalah kunci.

“Oleh itu, kami meletakkan ketelusan dan kejujuran sebagai keutamaan bagi mengelakkan masalah kewangan yang boleh merosakkan persahabatan kami. Sebab itulah syarikat pengurusan kami sangat tulus dan bertulis.
“Kami sudah bersembang tentang perkara itu dan kami juga tahu band-band di sekeliling kami yang berjaya mungkin mempunyai masalah sebegini”, kata Putuceri mewakili kumpulannya kepada Gempak.
Kumpulan Masdo ketika ditemui di sidang media Battle Of The Time: EXISTS X MASDO pada Rabu.

BERITA TRENDING: Hampir 10 Tahun Dalam Industri, Kugiran Masdo Kongsi Cabaran Sepanjang Bergelar Anak Seni - “Kena Tipu...Orang Tak Percaya Karya...”

BERITA TRENDING: Kugiran Masdo Mendunia! Kali Ini Jayakan Festival Muzik Di Mongolia & Korea Selatan

BERITA TRENDING: Pernah Dikritik Penampilan Tak Mandi, Ini Respon Kugiran Masdo - “Kami Tak Simpan Dalam..”

BERITA TRENDING: Dikritik Penampilan Seperti ‘Tak Mandi’, Wargamaya Back-Up Masdo

Dalam masa yang sama, kumpulan yang terkenal dengan lagu Bunga itu tidak memandang remeh isu kewangan, kerana pengalaman yang pernah dikongsikan oleh band dahulu telah mengajar mereka untuk mengambil serius tentang perkara ini.

“Buat masa ini, kami mempunyai pihak pengurusan yang menguruskan kewangan kami. Namun, kami tidak lepas tangan dalam hal berkaitan kewangan kerana isu ini tidak boleh dipandang ringan.

“Kami juga belajar dari sejarah industri mengenai pentingnya menguruskan perkara ini dengan serius”, tegasnya.
Topic Berkaitan
Must-Watch Video
Berita

Hanya Seorang Daripada 26 Anak CEO GISBH Bukan Pengikut

gempak
21/09/2024
11:25 MYT
Hanya seorang daripada 26 anak Ketua Pegawai Eksekutif (CEO) GISB Holdings Sdn Bhd (GISBH) yang telah ditahan menerusi perkahwinan dengan empat isteri tidak menjadi pengikut.
Viral

Lakonan Haram Kerana Ada Unsur Intim, Boleh Runtuhkan Institusi Keluarga - Mufti Tegur Isu Tular Ibu Anak Berlakon Jadi Suami Isteri

gempak
17/09/2024
05:50 MYT
Sebarang bentuk lakonan yang mempunyai unsur intim adalah haram dan berupaya mendatangkan kemudaratan selain menyumbang kepada keruntuhan institusi kekeluargaan di negara ini.
Hiburan

Tiz Zaqyah Bengang Ada Individu Backup Abang Bas, Kongsi Pengalaman Rakan Sendiri Kena Gangguan Seksual

gempak
08/09/2024
06:55 MYT
Pelakon Tiz Zaqyah membidas tindakan sesetengah warganet yang bertindak mempertahankan isu Abang Bas yang tular baru-baru ini.
Gaya Hidup

#FinancialFaiz: Elak Terbeban Hutang Di Kemudian Hari… Fikir Sebelum Ambil Pinjaman Peribadi

gempak
06/09/2024
13:55 MYT
Menurut Pendidik Kewangan, Financial Faiz ramai yang terkesan selepas mengambil pinjaman peribadi dan harus menanggung hutang dalam tempoh yang sangat lama.
Hiburan

“Apa Sebab Nak Perlekeh Keturunannya Pula?” - PU Syed Tampil Bersuara, Kurang Setuju Bab Isu Nama Keturunan

gempak
04/09/2024
00:53 MYT
Penceramah bebas, PU Syed tampil bersuara mengenai isu nama Syed dan Sharifah yang menjadi perbualan hangat di media sosial.