,
Hiburan

Hampir 10 Tahun Dalam Industri, Kugiran Masdo Kongsi Cabaran Sepanjang Bergelar Anak Seni - “Kena Tipu...Orang Tak Percaya Karya...”

Umirah Halim
28/08/2024
03:55 MYT
Sudah hampir sedekad menempatkan diri dalam industri seni tanah air, Kugiran Masdo mendedahkan perlu melalui pelbagai pasang surut sepanjang bergelar anak seni.

Susah raih percaya orang

Mempertaruhkan karya muzik pop klasik era 1960-an, vokalis, Ali Sariah mengakui tidak mudah untuk meraih kepercayaan orang ramai sewaktu awal kemunculan mereka dalam industri.
Namun, berkat sokongan daripada sabahat terdekat, kumpulan tersebut masih mampu berdiri teguh sehingga sekarang.BERITA TRENDING: Marissa Dania Tengah Berpantang, Umisya Ada Sebab Perlu Buat ‘Live TikTok’ Bersama Aslam - “Bukanlah Untuk Ambil Kesempatan
BERITA TRENDING: Netizen Teka Neelofa Hamil Anak Ketiga? - "Cutenya,
BERITA TRENDING: Upload Gambar Baru Di IG, Ramai Terpegun Lihat
BERITA TRENDING: Maid Sentap Kena Marah Dengan Zaquan, Punca Lari Dari Rumah - "Mereka Tidur, Biarkan Mak Masak, Dengan Baju Berlonggok"
“Pada mulanya orang susah nak percaya kita, karya kita sebab bila kita buat band bukan karya sahaja kita kena fikir, pasal imej band juga penting.
“Tapi sokongan daripada kawan-kawan itu yang buat kita kuat.
“Kami ada turun naik juga perjalanannya, kalau nak bercakap mengenai kena tipu itu banyak, sampai sekarang kami kena tipu.
“Contohnya, kami pernah ke Indonesia, mengharapkan bulan dan bintang tapi apa yang kami dapat hanyalah pagar makan padi, banyak perkara yang kami alam tetapii kami memilih untuk tak beritahu orang ramai.
“Cuma kami belajar di mana kami perlu betulkan,” ujarnya ketika ditemui pada sidang media Konsert A Night To Remember Rock Nostalgia, pada Isnin.
Dalam perkembangan lain, Masdo turut memaklumkan mereka kini sedang dalam proses menghasilkan album baharu yang bakal dilancarkan kelak.
“Dalam perjalanan ke 10 tahun ini kami rancang untuk hasilkan album yang ada 10 lagu.

“Untuk album ini kami gunakan metod baru iaitu kami brainstorm bersama untuk hasilkan lagu, jadi nantikan lah,” kongsinya lagi.

Sekadar info, kemunculan pertama Kugiran Masdo dalam arus muzik perdana menerusi lagu Bunga pada 2016 berjaya diterima baik peminat.
Bermula dari situ, kumpulan dianggotai Ali Sariah (penyanyi), Putuceri (bass), Azham Ahmad (dram) dan Asmawi (gitar) ini tidak pernah gagal dalam mempertaruhkan lagu hits mereka seperti Dinda, Janji Manis dan Teruna Dan Dara berjaya menjadi fenomena dan tular di media sosial sehingga ke Indonesia.
Topic Berkaitan
Must-Watch Video
Hiburan

5,000 Penonton Meriahkan Malam Hari Merdeka Pulau Pinang! Spider, Ella, Masdo Penuh Energetik

gempak
01/09/2024
11:55 MYT
Mahardika : Spider X Ella X Masdo dipercayai telah menjadi konsert terhebat yang pernah dianjurkan The Dons Group pada tahun ini serta bakal melakar sejarah tersendiri dengan bantuan kehadiran peminat.
Hiburan

"Saya Dengar Bunyi Gamelan" - Ratu Cantik 'Diusik' Kejadian Mistik Masuk Gua, Tetap Takjub Dengan Keindahan Malaysia!

gempak
27/08/2024
02:30 MYT
Ratu Cantik dan pengacara, Vivienna Alfred, 27, menyahut cabaran merasai cabaran menyusuri kegelapan, laluan berbahaya, dan keletihan menerusi rancangan Caves & Cavern.
Hiburan

Syamel Tak Halang Anak Terjun Bidang Seni Hiburan - “Selfish Kalau Saya Nak..”

gempak
24/08/2024
00:56 MYT
Penyanyi, Syamel tidak akan menghalang minat dan keinginan anak perempuannya, Nur Khawla Soleha mengikut jejak langkahnya bersama isteri, Ernie Zakri untuk terjun ke industri seni hiburan suatu hari nanti.
Hiburan

Pejabat Shah Rukh Khan Dipenuhi 300 Piala Sepanjang Bergelar Anak Seni

gempak
21/08/2024
11:13 MYT
Hampir empat dekad bergelar anak seni, Shah Rukh Khan bukan hanya terkenal di India bahkan mengukuhkan reputasi cemerlang sehingga ke arena antarabangsa.
Hiburan

Siti Nurhaliza Tak Terfikir Mahu Bawa Aafiyah Serius Dalam Bidang Seni

gempak
17/08/2024
03:55 MYT
Penyanyi tersohor negara, Datuk Seri Siti Nurhaliza tidak pernah terfikir secara serius untuk membawa anak sulungnya, Siti Aafiyah terjun ke bidang seni.