,
Gegar Vaganza All Star

All Stars Gegar Vaganza: “Apa Yang Kita Cakap Harus Hati-Hati Takut Berbalik Pada Diri Sendiri” - Aliff Aziz

Mya Amri
30/11/2023
09:55 MYT
Bekas bintang All Stars Gegar Vaganza (ASGV), Aliff Aziz mengakui sebagai seorang manusia, dia tidak dapat memuaskan hati semua orang.
Menurut Aliff, dia berpegang kepada nasihat ibunya iaitu untuk sentiasa berfikiran positif.
“Sebenarnya saya sangat memegang kuat nasihat daripada umi saya, sebelum jadi penyanyi pun umi kata dalam kehidupan ini mustahil kita dapat memuaskan hati semua orang.
“Kalau nak kata kita ni hebat, baik sangat dan sebagainya, ciptaan paling mulia atas muka bumi ini adalah Nabi Muhammad S.A.W.
“Baginda pun ada orang yang tidak suka. Jadi kalau ciptaan paling mulia pun ada cabaran seperti itu, apatah lagi saya yang kerdil hina ini.
“Bagi saya dengan berfikiran sedemikian kita tidak akan cuba untuk memuaskan hati semua orang sebab hakikatnya begini,” katanya kepada Gempak.
Aliff berkata demikian ketika diminta mengulas mengenai komen-komen negatif netizen yang kerap ditujukan kepadanya.
BERITA TRENDING: All Stars Gegar Vaganza: “Saya Tak Pernah Dengar Aliff Menyanyi Banyak Error Seperti Ini” - Ramli MS
Malah kata Aliff lagi, kehidupan seharusnya dijalani dengan tenang, bukannya ditentukan oleh orang lain.
“Kalau kita baik macam mana sekali pun akan ada juga sesetengah pihak yang mencari silap kita. Buat baik pun orang cakap, kalau tak buat baik lagilah orang bercakap.
“Kehidupan ini kita yang tentukan, takkan lah kita ini nak hidup berdasarkan setiap individu itu punya pendapat,” jelasnya.
BERITA TRENDING: All Stars Gegar Vaganza: Enggan Guna Alasan Kesihatan, Aliff Aziz Akhirnya Dedah - “Dah Dua Minggu Bergantung Dengan Antibiotik & Steroid”
Bagaimanpun Aliff juga berpesan supaya berhati-hati dalam memberikan komen dan menjaga bertutur kata kerana dikhuatiri akan berbalik pada diri sendiri.
“Bagi saya dah nama pun pendapat, adat resam dalam pertandingan ini pasti ada orang yang ada komen macam macam.
“Ada yang suka ini, ada yang suka begitu, tak ada masalah cuma yang tengok GV ini kebanyakkannya berbangsa Melayu, beragama Islam, cubalah kita keep it positif. Insya-Allah.
“Ini adalah sekadar hiburan, selepas pentas akhir ASGV ni dah habis dah. Tapi apa yang kita cakap tu apa yang kita kongsikan tu kita harus sangat berhati-hati kerana kita takut berpatah balik pada diri sendiri.
“Saya cakap ini bukan kerana saya baik… Saya harapkan apa kebaikan yang saya kongsikan ini Allah berikan kebaikan itu kepada saya. Insya-Allah,” ujarnya.
BERITA TRENDING: All Stars Gegar Vaganza: Terlalu Banyak Error Antara Punca Aliff Aziz Gagal Mara Ke Separuh Akhir
All Stars Gegar Vaganza dihoskan oleh Nabil Ahmad dan Jihan Muse.
Manakala juri tetap pula adalah Datuk Ramli MS, Hetty Koes Endang dan Datuk Syafinaz Selamat.
All Stars Gegar Vaganza bersiaran secara langsung dari Auditorium MBSA, Shah Alam, setiap Ahad, jam 9.00 malam secara eksklusif di Astro Ria (Saluran 104).
Jangan lupa dapatkan tiket konsert akhir All Stars Gegar Vaganza di Ticket2u.com.my sekarang.
Untuk pilihan lebih fleksibel, ia boleh distrim melalui platform On Demand menerusi Astro Box dan aplikasi Astro GO.
All Stars Gegar Vaganza juga ditayangkan secara live di sooka menerusi pelan langganan mudah alih Sports & Entertainment serendah RM1.15 sehari, tanpa kontrak.
Sementara klip sedutan sesi latihan vokal, persediaan dan trivia para peserta dapat ditonton melalui liputan kapsul ‘Kapsul Gegar Vaganza’ pada setiap hari Isnin hingga Jumaat, jam 7.00 malam.
ASTRO BAHARU. TAK MACAM DULU.
Alami pengalaman Astro Baharu dan strim #AllStarGegarVaganza #GegarVaganza10 tanpa gangguan hujan dengan Astro Ultra Box.
PEK PRIMARY Astro hanya dari RM59.99. WhatsApp “GET ASTRO” ke 03-9543 3838.
Topic Berkaitan
Must-Watch Video
Hiburan

Lagi Sekali Difitnah, Ibu Aliff Aziz Mahu Utamakan Kehidupan Tanpa Fikir Orang Lain - “Saya Sangat Terhibur Dengan…”

gempak
19/08/2024
01:55 MYT
Lagi sekali ibu kepada pelakon dan penyanyi Aliff Aziz iaitu Siti Hafiza berkongsi paparan skrin sebuah artikel yang menuduhnya menghina bekas menantu, penyanyi Bella Astillah.
Hiburan

Dituduh Nak Tuntut Seorang Cucu, Ibu Aliff Aziz Mahu Bertemu Dengan Pemfitnah - “Saya Ingin Tahu Dari Mana Dia Dapat Info Fitnah”

gempak
16/08/2024
04:59 MYT
Ibu kepada penyanyi dan pelakon Aliff Aziz, Siti Hafiza meluahkan rasa berang apabila mengetahui terdapat akaun TikTok yang menyebarkan fitnah terhadapnya.
Hiburan

Bella Astillah Maklum Aliff Aziz Tiada Hubungi, Tanya Khabar Anak-Anak Selepas Bercerai – “Tak Ada Langsung”

gempak
12/08/2024
07:55 MYT
Pelakon dan penyanyi Bella Astillah mengakui ramai pihak terutamanya netizen sudah jemu dengan kisah masalah rumah tangganya bersama bekas suami, Aliff Aziz.
Hiburan

Tak Henti Disindir Bekas Mentua, Bella Astillah Coretkan Surat Terbuka - “Banyak Lagi Perkara Yang Jauh Lebih Penting…”

gempak
09/08/2024
10:48 MYT
Selepas mengambil langkah untuk memastikan tiada komunikasi antara dua orang anaknya dengan bekas keluarga mentua, pelakon Bella Astillah tampil mencoretkan surat terbuka.
Hiburan

Bella Astillah Perlu Masa, Belum Bersedia Untuk Anak-Anak Jumpa Bekas Mentua - “Tunggu Waktu Sesuai, Saya Tak Nak Ayden Jadi Keliru”

gempak
09/08/2024
01:55 MYT
Pelakon dan penyanyi Bella Astillah mengakui terdapat beberapa faktor yang menyebabkan dia mengambil langkah untuk memastikan tiada komunikasi antara dua orang anaknya dengan bekas keluarga mentua.