Anak perempuan Bill Gates, Jennifer Katherine Gates selamat berkahwin dengan kekasihnya, Nayel Nassar yang merupakan seorang jutawan dan equestrian di ladang kuda miliknya.

Majlis perkahwinan tersebut yang didakwa menelan belanja sekitar $2 juta atau RM10 juta dilaporkan dirancang pada saat akhir.

Walaupun diadakan secara tergesa gesa, namun majlis tersebut berjalan penuh mewah di ladang kuda yang bernilai $16 juta atau RM77 juta di Selatan Salem, New York pada Sabtu,
lapor DailyMail.com.

Sumber seperti jiran mendedahkan, pasangan tersebut membina banyak khemah mewah sebagai persediaan jika cuaca bertukar buruk memandangkan Jenn, 25, pada awalnya mahu menjalankan majlis tersebut secara outdoor.

"Salah seorang pengawal Jenn juga mengatakan majlis itu hanya menerima tetamu dalam kalangan VIP," ujar sumber lain pula.

Ladang kuda tersebut dibelikan Gates dan mantan isterinya, Melinda Gates buat anak perempuan mereka itu pada tahun 2018 selepas Jenn menamatkan pengajiannya dalam bidang perubatan dari Stanford University.

Gates dan Melinda yang bercerai pada Ogos lalu selepas berkahwin selama 27 tahun juga dilihat hadir meraikan perkahwinan anak mereka dan melayan tetamu yang datang.

Jenn dan Nayel bertunang pada Januari 2020 di Eygpt.

Kredit Foto: DailyMailUK
Instagram: @jennifergates