Penyanyi popular Indonesia, Kris Dayanti ditegur anak lelakinya Azriel selepas berkongsi tangkap layar perbualannya bersama Aurel di laman sosial Instagram (IG).

Walaupun tujuan memuat naik entri tersebut untuk menghentikan spekulasi yang timbul kononnya dia mengabaikan anak-anak, tindakan tersebut menimbulkan rasa kurang senang kepada Azriel.

"Apa perlu diposting mii," tulis Azriel di ruangan koment entri berkenaan.

Menerusi entri tersebut Krisdayanti menafikan dakwaan mengabaikan anak-anak hanya kerana tidak membalas mesej yang dihantar anak sulung, Aurel Hermansyah.

“Dalam setiap kesempatan sesibuk dan selimit apapun waktu saya, selalu saya upayakan perhatian khusus untuk semua anak-anak baik yang bersama saya mahupun Aurel dan Azriel.

“Apalagi dalam membalas pesan/text yang dikirim untuk saya cepat atau lambat karena HP tidak bersama saya 24 jam.

“Jadi pada kesempatan ini saya ingin mengklarifikasi berita yang beredar bahwa saya tidak membalas bila ada pesan dari anak saya itu sama sekali tidak benar,” tulisnya.

Selain itu Kris Dayanti atau KD ini turut meminta warganet supaya tidak mengheret suaminya, Raul Lemos dalam masalah tersebut.

“Saya mohon perhatian pada warganet yang tidak paham akan masalah ini untuk berhenti salah faham dan menyimak baik-baik tentang kebenaran sehingga tidak menyudutkan orang lain (suami saya) yang tidak tau apa-apa…Apalagi ikut campur hubungan saya dengan anak-anak saya.

“Yang suami saya lakukan adalah untuk melindungi perasaan anak-anak kami Amora dan Kellen yang sudah mulai besar dan faham akan dunia digital dan juga anak-amak kami yang lain di Dili yang juga turut terluka,” luahnya lagi.

Kontroversi tercetus apabila Aurel melahirkan rasa terkilan apabila ucapan Selamat Hari Raya yang ditulis di laman Instagram (IG) ibunya tidak mendapat balasan.

Bismillahirrahmanirrahim.. . Dalam setiap kesempatan sesibuk dan selimit apapun waktu saya, selalu saya upayakan perhatian khusus untuk semua anak anak baik yg yg bersama saya maupun aurel & azriel. Apalagi dalam membalas pesan/text yg dikirim untuk saya cepat atau lambat karena HP tidak bersama saya 24 jam. . Jadi pada kesempatan ini saya ingin mengklarifikasi berita yg beredar bahwa sy tidak membalas bila ada pesan dari anak saya itu sama sekali tidak benar. sebaliknya saya merasa bahagia mendapatkan pesan dari mereka dan begitu membaca saya langsung membalas. . Saya mohon perhatian pada warga net yang tidak paham akan masalah ini untuk berhenti salah faham dan menyimak baik2 tentang kebenaran sehingga tidak menyudutkan orang lain (suami saya) yg tidak tau apa2,apalagi ikut campur hubungan saya dengan anak2 saya. yg suami saya lakukan adalah untuk melindungi perasaan anak anak kami amora & kellen yg sudah mulai besar dan faham akan dunia digital & juga anak2 kami yg lain di Dili yg juga turut terluka. . Suami saya juga punya anak tiri yang sampai saat ini hubungannya baik sekali bahkan juga sangat menghormati saya sebagai ibu tiri mereka. Beranjak sebagai manusia saya pernah melakukan kesalahan tp saya berharap kepada anak2 saya dapat mengambil sedikit sisi positif dari saya dan berkata tentang kebenaran. . Mohon maaf tulus dari hati saya bila ada yang tersingung dan atas perhatiannya terimakasih

A post shared by ??????????? / ?? (@krisdayantilemos) on