Pempengaruh atau influencer terkenal, Syafiq Naser akui rasa patah semangat selepas juri Ajai meminta supaya tidak meneruskan niat untuk menjadi penyanyi selepas persembahannya di All Together Now musim kedua (ATNM2) malam tadi.

Namun, Syafiq mendapat kekuatan untuk terus kekal dalam bidang itu selepas menerima kepercayaan dari orang sekeliling dan yakin boleh buktikan akan jadi lebih baik.

“Bila dia (Ajai) cakap macam begitu saya ada rasa sedikit patah semangat…mungkin saya tak layak jadi penyanyi saya pun selalu fikir saya banyak kekurangan…

“Tapi orang sekeliling percaya saya sebenarnya boleh bawa lebih baik dari apa yang saya bawa haritu.

“Tengok lah bergantung pada rezeki dan usaha saya dalam bidang ini , mungkin lambat lagi tapi saya perlu berusaha sahaja lah

“Malah, saya berhasrat satu hari nanti nak buktikan boleh improved lagi,” katanya kepada Astro Gempak.

Syafiq yang merupakan penyanyi lagu OST untuk The Maid 2 itu diminta mengulas mengenai komen Ajai di ATNM2 minggu ke tujuh.

Dalam pada itu, Syafiq yakin menjadi influencer bukan halangan untuk mereka menjadi penyanyi selagi yakin untuk menonjolkan bakat serta membuat persiapan yang sepatutnya.

“Saya rasa bukan halangan untuk influencer tonjol bakat mereka selagi mereka yakin dan nak menyanyi kerana mereka ada followers dan ada tempat untuk salurkannya.

“Netizen ni pantang bila influencer jadi penyanyi sebab mereka kata biar influncer berada di tempat mereka sahaja.

“Tapi mungkin mereka tak tahu background influencer tu memang ada bakat nyanyian xtahu boleh menyanyi.

“Macam saya pula memang entertainer selalu buat parodi video yang kelakar tapi dari sisi lain saya mahu juga jual diri saya dengan bakat apa yang saya ada.

“Namun disebaliknya itu saya juga pergi kelas nyanyian dan buat study kerana yakin sahaja tak cukup dan perlu buat persiapan diri,” jelasnya lagi.

Syafiq yang membawakan lagu Tiada Lagi Tangisan oleh Misha Omar itu tidak berjaya mara ke final mahu pun duduk di podium selepas hanya mendapat 8 markah sahaja.

Malam tadi sengit menyaksikan dua wanita Mazryn Maysa dan Elliza Suezina yang telah berjaya memikat hati 50 juri sehingga melayakkan diri mereka untuk mara ke peringkat final.

Saksikan All Together Now Malaysia musim ke-2, setiap Ahad, 9 malam di Astro Ria atau strim di Astro GO.

ATNM2 mempersembahkan barisan juri yang popular dan terkenal dengan mengetengahkan 13 muka juri baharu termasuk Datuk Aznil Hj. Nawawi, Ajai, Rozita Che Wan, Shila Amzah, Nikki Palikat, Marsha Milan, Reshmonu, Vince Chong serta ramai lagi.

Datuk Syafinaz Selamat pula menggalas tugasan sebagai Kapten Juri yang baharu.

Manakala pengacara bubbly dan bertenaga, Sherry Alhadad kembali untuk mengemudi ATNM2.

Saksikan All Together Now Malaysia 2 yang bersiaran secara eksklusif pada setiap hari Ahad, jam 9.00 malam di saluran Astro Ria serta strim menerusi On Demand di Astro Box dan aplikasi Astro GO untuk pilihan yang lebih fleksibel.

Kini dengan Astro Baharu strim tanpa gangguan hujan dengan Astro Ultra Box. PEK PREMIUM 1 WhatsApp “NAK ASTRO” ke 03-9543 3838