,
Hiburan

"Ayah Saya Buta, Mak Kerja Kilang. Sebut Rumah Setinggan Memang Saya Sensitif" - PU Amin Terasa Dengan Video Syifa Melvin?

Badrul Hashim
07/03/2020
11:37 MYT
Ketika kecoh tentang satu video yang dikongsi oleh Syifa Melvin yang didakwa ramai menghina orang miskin yang tinggal di rumah setinggan PPRT, ramai yang mengambil serius hal tersebut.
Beberapa orang selebriti turut memberikan komen mereka tentang video tersebut, malah netizen turut mendesak Syifa untuk membuat permohonan maaf.
Baca: "Nampak Mahal Walaupun Korang Duk Rumah Setinggan PPRT!" - Didakwa Hina Orang Miskin, Netizen Desak Syifa Melvin Mohon Maaf
PU Amin semalam menaikkan satu status di Instagram miliknya yang seolah-olah berkait dengan video yang dibuat Syifa.
"Ayah saya buta. Mak saya kerja kilang. Dulu saya tinggal rumah setinggan di tengah bandar KL. Bila sebut pasal miskin dan rumah setinggan memang saya sensitif.
"Tapi kita bangkit melawan kemiskinan. Alhamdulillah atas nikmat Allah hari ini pada saya sekeluarga. Luar Biasa rezeki Allah," entri bertulis yang di muat naik PU Amin.
Menurut PU Amin, ramai orang suka kaitkan miskin dengan keadaan rumah yang mereka duduki.
"Pada semua yang sedang miskin dan sedang hidup susah , saya bersama anda semua. Saya pernah hidup begitu seperti kalian hari ini.
"Bangkitlah melawan kemiskinan, Allah akan beri kecukupan dan kesempurnaan hidup pada kita. Jangan kecil hati jika ada yang menghina, usaha dan terus maju mencapai kejayaan," tulis PU Amin pada entri tersebut.
Tambah PU Amin lagi, takdir Tuhan bila kita mati nanti kita tidak tahu mungkin ada ramai datang menziarah, ramai mendoakan, ramai solatkan, ramai sedekahkan Al-Fatihah, dan itulah kekayaan yang sebenar.
Topic Berkaitan
Must-Watch Video
Hiburan

Artis & Pendakwah Bersatu Tunjuk Sokongan Untuk Palestin Melalui Malaysia4Palestine

gempak
26/05/2024
03:45 MYT
Soladiriti artis dan pendakwah Malaysia untuk Palestin.
Hiburan

Netizen Teruja Lihat Safawi Rashid Ajar Anak Sepak Bola - “Dik Awak Tahu Tak Bapa Awak Tu Pawi”

gempak
08/05/2024
06:55 MYT
Netizen kata ajar awal tak kalut.
Hiburan

Syifa Melvin Throwback Video Prengnancy Reveal! Netizen Terhibur Gelagat Safawi Rashid - “Tak Tahu Nak Sedih Ke Gelak, Apa Lawak Sangat Pawi Ni”

gempak
16/04/2024
11:55 MYT
Lucu lah Safawi ni.
Viral

Budaya Cop Saf Solat, PU Amin; "Masjid Ni Rumah Allah, Bukan Hak Kita"

gempak
25/03/2024
08:55 MYT
Sepanjang bulan Ramadan, sudah pasti ramai umat Islam mengambil peluang beramal ibadah menunaikan solat terawih di masjid. Akan tetapi, menerusi satu muat naik di Facebook, seorang individu menitipkan pesanan terhadap jemaah yang sering kali bertukar-tukar masjid (masjid hoppers) supaya menghormati 'budaya' di 'tempat' orang.  Menurut individu it
Laman Utama

Syifa Melvin Akui Alami Perubahan Drastik Selepas Jadi Ibu - “Mula-Mula Kekok, Menitik Air Mata, Badan Penat”

gempak
11/11/2023
08:55 MYT
Mula-mula kekok lama-lama dah best.