Sempena kedatangan tahun baru, pelakon dan penyanyi Ayda Jebat berazam untuk meningkatkan kualiti kerja dalam bidang hiburan.

Serius merencana perancangan karier sepanjang tahun 2020, Ayda bakal muncul dengan album sulung dan mahu terlibat dengan projek filem.

? . Sometimes you just have to be done. Not mad, not upset. Just done. ? . #AydaJebat #BetterThanYou

A post shared by Ayda Jebat (@aydajebat) on


"Sejujurnya, saya tak sabar mahu memulakan perjalanan seni tahun 2020! Saya mahu lebih fokus dalam meningkatkan kualiti kerjaya.

"Semuanya demi peminat yang tak berhenti menyokong serta memberikan semangat untuk terus melangkah maju.

"Perancangan besar tahun 2020 ialah saya akan muncul dengan album solo pertama serta mahu terlibat dengan lebih banyak produk berkualiti, terutamanya filem.

"Saya sedang mengintai peluang terbabit kerana kali terakhir saya menjayakan filem adalah pada tahun 2017 menerusi Pinjamkan Hatiku.

"Ada lebih banyak perkara yang menarik mahu saya hidangkan kepada peminat dan saya harapkan doa yang baik-baik serta sokongan mereka yang tidak berbelah bahagi," kata pelantun lagu Temberang ini.

? . Kalau nampak gelandangan dekat tepi jalan, hulur la seringgit dua, tak banyak pun takpe. Janji ikhlas. Nasib kita taktau macam mana lagi.. Kita takkan miskin kalau bersedekah. Okay? ? . CINDAI Bermula 23 Dec 2019 Isnin-Khamis, 10 malam ni di TV3 Ku Idamkan Bahagia, Ku Pendamkan Duka. . #AydaJebat #Cindai #CindaiTV3 #CindaiReihana #JSPictures #BipolarDisorder #KuIdamkanBahagiaKuPendamkanDuka #BetterThanYou

A post shared by Ayda Jebat (@aydajebat) on


Baru sahaja muncul dengan single terbaru berjudul Better Than You, Ayda kini sedang sibuk di set penggambaran drama bersiri Bukan Gadis Biasa.

"Saya kini masih berada di set penggambaran drama bersiri Bukan Gadis Biasa terbitan JS Pictures.

"Bergandingan dengan Remy Ishak, watak ini berbeza berbanding karakter yang pernah saya bawakan sebelum ini. Saya mengorbankan rambut panjang demi menjayakan watak Johana.

? . If someone doesn’t appreciate your efforts, stop trying to please them. If they don’t appreciate you, they don’t deserve you. ? . ? Dress @mekkembangcotton . #AydaJebat #BetterThanYou

A post shared by Ayda Jebat (@aydajebat) on


"Selain itu, drama bersiri Cindai juga sedang hangat ditayangkan di TV3. Setakat ini, saya gembira kerana ia banyak menerima maklum balas positif peminat. Alhamdulillah," katanya lagi.