,
Laman Utama

Azfar Heri, Imran Bard, Kieda Crepe Antara Influencers Dicadang Netizen Sertai PLKN 2.0

Gempak
02/11/2023
08:25 MYT
Sejak berita had umur bagi kemasukan ke Program Latihan Khidmat Negara (PLKN) sesi baharu menjadi bahan bualan netizen, ramai dalam kalangan pengguna media sosial berbincang mengenai kemungkinan dipanggil bagi menyertai program berkenaan.

BERITA TRENDING: Alif Satar Beri Cadangan Untuk Modul PLKN Baharu - “Masukkan Training Renang, Kayuh Basikal & Lari”

Namun, ada juga dalam kalangan mereka yang turut memberi cadangan supaya PLKN pada kali ini memberi peluang kepada pempengaruh (influencers) untuk merasai dahulu pengalaman berada di kem dan mencuba sendiri modul-modul baharu yang bakal disediakan.
“Seeloknya intake pertama PLKN kali ni kerajaan pilih influencer dulu semua. Biar mereka review dulu. Lepas ni baru berebut budak-budak nak pergi jugak,” tulisnya.
Terdahulu, Menteri Pertahanan, Datuk Seri Mohamad Hasan berkongsi mengenai pelaksanaan PLKN yang dikatakan bakal berjalan secara dua fasa, dengan menyasarkan golongan belia Malaysia berumur 16 hingga 35 tahun.

BERITA TRENDING: Kerajaan Umum Kembalikan PLKN, Tapi Dengan Plot Twist…​

Topic Berkaitan
Must-Watch Video
Viral

Beri Alasan Mahu Ke Coachella, Imran Bard Sedih Permohonan Visa Ke Amerika Syarikat Ditolak - “Bayar RM888 Just For The Interview”

gempak
25/07/2024
08:55 MYT
Pempengaruh dan pencipta kandungan, Imran Bard mendakwa dia terpaksa berputih mata apabila tidak berjaya ketika temu bual di pejabat kedutaan Amerika Syarikat (AS) di Malaysia, baru-baru ini.
Viral

Didakwa Tiru Logo Elephant Army, Kieda Crepe Akui Kesilapan, Pulangkan Semula Duit Pembeli - “Aku Tak Pernah Berniaga Curi..”

gempak
23/07/2024
08:55 MYT
Pempengaruh Kieda Crepe tampil bersuara selepas kecoh isu plagiat rekaan logo kelab Ultras Pahang yang membabitkan perniagaan baju merchandisenya.
Viral

Selepas Logo NCT Dream, Kieda Crepe Didakwa Plagiat Logo Kelab Elephant Army?

gempak
23/07/2024
07:57 MYT
Selepas didakwa megambil logo kumpulan K-pop popular untuk rekaan baju t-shirt merchandisenya, pempengaruh Kieda Crepe kini didakwa menggunakan logo kelab Ultras Pahang, Elephant Army pula.
Viral

“Cuba Tanya Mana Tahu Saudara Jauh” - Netizen Terhibur Tengok Rupa Paras Azfar Heri Seiras Aaron Chia

gempak
01/07/2024
09:55 MYT
Pempengaruh sensasi, Azfar Heri baru-baru ini meluahkan rasa terhibur apabila rupa parasnya disamakan oleh netizen dengan pemain badminton negara, Aaron Chia.
Viral

Meerqeen, Model Mat Salleh & Wanita Badan Sekeping Antara Yang Tidak Ingin Dilihat Netizen Dalam Iklan Baju Raya Tahun Ini

gempak
22/01/2024
00:55 MYT
Netizen nyatakan hal-hal yang tidak ingin dilihat dalam iklan baju raya tahun ini