Mendakwa ada pihak cuba menjatuhkan imejnya susulan insiden kemalangan tren LRT baru-baru ini, Ahli Parlimen Pasir Salak, Datuk Seri Tajuddin Abdul Rahman memutuskan untuk mengambil tindakan tegas.

Menurut Tajuddin, tindakan pihak berkenaan yang menggambarkan beliau seolah-olah tidak prihatin, tidak sensitif selain mendakwanya rasis kerana mempersoalkan wartawan bukan warga negara disifatkan sebagai penghinaan."Saya akan mengenal pasti siapa yang beria hingga saya dimalukan seluruh negara.

“Digambarkan sebagai seorang pengerusi yang tidak layak jadi pengerusi, seorang tokoh rasis, tidak sensitif dan tidak ikut prosedur operasi standard (SOP).

"Ini penghinaan terhadap saya dan akan ambil tindakan mengikut undang-undang," katanya.

Menurutnya, ia juga dilihat sebagai mainan pihak tertentu yang disifatkan suka menimbulkan kontroversi hingga ramai orang mempercayainya tanpa usul periksa terlebih dulu.

"Di mana yang dikatakan tidak prihatin dan tidak sensitif dengan kejadian itu.

“Adakah disebabkan sebut ini berlaku kerana dua tren bercium itu diambil bahan mengatakan saya tidak sensitif,” katanya.

Sekadar info, Prasarana telah menamatkan perkhidmatan Tajuddin sebagai Pengerusi Bukan Eksekutif berkuat kuasa serta-merta.

Keputusan mengejut itu dipercayai berikutan terdapat desakan supaya Tajuddin meletakkan jawatan susulan kegagalan dan tiada rasa sensitif semasa mengendalikan sidang akhbar kejadian pertembungan dua tren LRT, baru-baru ini.