Pelakon Datin Elvina Mohamad memohon maaf di atas pemakaiannya yang mengundang rasa kurang senang segelintir pengikutnya ketika menghadiri acara Minggu Fesyen Kuala Lumpur 2022 (KLFW2022) yang diadakan pada minggu lalu.

Menerusi perkongsian di laman Instagram miliknya, Elvina atau nama sebenarnya Norzalina Mohamad, 27, memuat naik beberapa keping foto sewaktu berada di acara terbabit.

Gara-gara foto tersebut mengundang pelbagai reaksi daripada wargamaya, ibu kepada seorang cahaya mata itu bertindak menutup ruangan komennya.

Menurut Elvina, dia hadir ke KLFW2022 sebagai tanda sokongan kepada pereka terkenal, Alia Bastamam.

“Sebenarnya tak adalah saya pakai macam tu untuk pakaian harian tapi itu adalah untuk KLFW, kita sendiri tahu KLFW tu lebih kepada fesyen dan saya pergi untuk beri sokongan pada pereka Alia Bastamam.

“Apa yang saya pakai tu adalah baju yang dia akan launch. Jadi dia minta kita pakai,” ujarnya ketika ditemubual.

Elvina ditemui pada majlis sidang media drama bersiri terbaharu di Astro Prima, Takdir Cinta Dhia yang diadakan di TGV, One Utama, Petaling Jaya pada Isnin.

Jelas Elvina lagi, dia mengakui kurang peka apabila memuat naik foto-foto yang mungkin tidak boleh diterima oleh pengikutnya di Instagram.

“Mungkin orang anggap saya ni seorang yang lembut, karakter saya watak bertudung macam tu. Jadi mungkin orang terkejut nampak saya pakai macam tu.

“Mungkin salah saya jugalah, tak semua follower saya boleh terima saya berpakaian macam tu. Saya minta maaf kalau benda ni buat yang lain tak selesa tapi saya pakai macam tu pun untuk beri sokongan pada Alia di KLFW,” ungkapnya lagi.

A post shared by ELVINA MOHAMAD ? (@elvinamohamad)


Dalam perkembangan terbaharu, Elvina bakal muncul dalam sebuah drama bersiri romantik ‘crime-thriller’ bersama Datuk Aaron Aziz, Shahz Jaszle, Nazrief Nazri, Nada Nur Syuhada dan ramai lagi.

Takdir Cinta Dhia bakal menemui penonton di slot Tiara, Astro Prima (saluran 105), mulai 12 September ini, Isnin hingga Jumaat, jam 6 petang.