,
Berita

Berpuluh Buaya Muncul Depan Rumah Selepas Air Sungai Melimpah

Gempak
05/09/2024
11:55 MYT
Sebuah perkampungan berhampiran bandar Vadodara, negeri Gujarat dikejutkan dengan kehadiran puluhan ekor buaya yang merangkak di luar kediaman mereka selepas limpahan air sungai akibat banjir menyebabkan reptilia tersebut naik ke darat.
Justeru, penduduk terpaksa mengambil langkah berjaga-jaga terhadap buaya yang berkeliaran bimbang ia akan menyerang mereka tatkala beberapa ekor haiwan ternakan telah menjadi mangsanya.
Air sungai Vishwamitri dilaporkan melimpah pada minggu lalu dan ia juga merupakan habibat kepada ratusan buaya air tawar dan puluhan ekor berjaya ditangkap di Vadodara pada 27 dan 29 Ogos lalu.
"Buaya paling kecil pernah kami selamatkan sepanjang satu meter manakala paling besar hampir empat meter yang ditangkap pada Khamis di Kamnath Nagar yang terletak di sepanjang sungai.
"Malah penduduk pernah memberi amaran kepada kami mengenai buaya besar ini," kata Pegawai Hutan Banjaran Vadodara, Karansinh Rajput.

ARTIKEL BERKAITAN: Buaya Di Tasik Seksyen 7 Akhirnya Berjaya Ditangkap

ARTIKEL BERKAITAN: Ahli Zoologi Terkenal Rogol, Dera & Bunuh 60 Anjing: “Saya Tidak Mahu Berhenti Lakukannya”

ARTIKEL BERKAITAN:Bertengkar Dengan Suami, Ibu Buang Anak OKU Dalam Sungai Penuh Buaya

ARTIKEL BERKAITAN: Datuk Bandar Nikahi Buaya Betina Demi Kesejahteraan Penduduk

Sungai Vishwamitri yang terletak sepanjang 17 kilometer dikatakan menyelusuri beberapa bandar di India dan penduduk sudah terbiasa dengan reptilia itu semasa musim tengkujuh.
Penduduk Vadodara telah mengeluarkan amaran supaya orang ramai berwaspada terhadap buaya apabila mereka keluar dari rumah mereka, walaupun reptilia itu diketahui menyerang manusia.
Terdapat beberapa kes mengenai serangan buaya terhadap haiwan seperti anjing, kucing dan lembu di mana penduduk pernah melihat reptilia itu mengigitnya dan membawa masuk ke dalam sungai.
Sumber: Sinar Harian
Topic Berkaitan
Must-Watch Video
Berita

Buaya Baham Pekerja Ladang Di Lahad Datu Ditembak Mati

gempak
13/09/2024
03:55 MYT
Seekor buaya ditembak mati selepas membaham seorang pekerja ladang lelaki warga Indonesia yang memancing di Sungai Matamba dalam kawasan ladang di Jalan Silabukan di sini pagi semalam.
Laman Utama

Remaja Terselamat, Bapa Saudara Hilang Disambar Buaya

gempak
12/09/2024
03:25 MYT
Seorang remaja lelaki hanya mampu melihat bapa saudaranya disambar buaya sebelum hilang dari pandangan ketika mereka mandi di sungai Kampung Baru Marudu Darat, Jalan Ranau-Ranau, di sini pada petang Rabu.
Berita

Buaya Di Tasik Seksyen 7 Akhirnya Berjaya Ditangkap

gempak
04/09/2024
16:50 MYT
Tidak sampai tempoh 24 jam perangkap dipasang, akhirnya buaya di Taman Tasik Seksyen 7, Shah Alam berjaya ditangkap.
Berita

Buaya Muncul Di Tasik Shah Alam, Seksyen 7, MBSA Minta Orang Ramai Berhati-Hati

gempak
03/09/2024
05:20 MYT
Susulan tular satu hantaran di media sosial berhubung kemunculan buaya di Tasik Shah Alam, Seksyen 77, Majlis Bandaraya Shah Alam (MBSA) mengingatkan orang ramai supaya berhati-hati ketika beriadah di kawasan itu.
Viral

Ahli Zoologi Terkenal Rogol, Dera & Bunuh 60 Anjing: “Saya Tidak Mahu Berhenti Lakukannya”

gempak
20/07/2024
14:55 MYT
Seorang ahli zoologi terkenal dari British, Adam Britton mengejutkan peminat selepas mengaku terlibat dengan lebih 60 kes kezaliman terhadap binatang terutama anjing.