Aktres cantik Preity Zinta baru-baru ini melahirkan rasa kesal dengan segelintir sikap peminat yang tidak tahu menghormati privasinya.

Dia meluahkan rasa kesal tersebut menerusi kapsyen yang ditulis pada akaun Instagramnya.

Menurut Zinta, terdapat dua peristiwa yang membuat dirinya kesal sehingga terpaksa menulis hal tersebut untuk tatapan umum. Ia terjadi di Mumbai, India.

Zinta mendakwa insiden pertama terjadi apabila seorang wanita mahu mengambil gambar dirinya dan anak, Gia.

Dia menolak ajakan tersebut dengan baik, menyebabkan wanita tersebut bertindak di luar kawalan apabila menarik lengan anaknya dan mencium wajah sebelum mengatakan Gia seorang anak yang comel.

“Insiden ini terjadi di sebuah taman sewaktu anak saya sedang bermain. Jika saya bukan selebriti, mungkin akan terjadi perkara yang lebih buruk, tapi saya diamkan kerana tidak ingin membuat kecoh,” dedah Zinta.

Gia adalah pasangan kembar anaknya bernama Jai hasil perkongsian hidup bersama suami, Gene Goodenough.

Bintang Dil Se itu kemudian melanjutkan ceritanya berdepan sikap biadab seorang individu kelainan upaya (OKU) sewaktu berada di lapangan terbang.

Kata aktres yang kini menetap di Los Angeles, Amerika Syarikat, dia sudah biasa bertemu individu tersebut dan sering memberi duit kepadanya.

“Namun pada hari kejadian saya tidak mempunyai wang. Saya katakan hanya ada kad dan seorang wanita memberinya wang.

“Malangnya dia membuang wang tersebut kerana berasa tidak cukup dan mula bertindak agresif,” cerita Zinta.

A post shared by Preity G Zinta (@realpz)


Kesal dengan dua insiden yang terjadi, Zinta mengatakan walaupun mereka tergolong sebagai selebriti, namun di tempat pertama, mereka juga adalah manusia.

“Pertama, saya juga seorang manusia. Kemudian saya adalah seorang ibu dan terakhir sekali baru selebriti.

“Saya mempunyai hak sama rata seperti orang lain di dunia ini dan tolong berfikir dua kali sebelum menghakimi.

“Berhenti salahkan selebriti setiap kali ada perkara buruk berlaku. Akan ada dua cerita berlainan sebenarnya,” luah Zinta.