Seniwati Jasmin Hamid menyarankan supaya diadakan challenge atau cabaran yang yang lebih baik untuk memperbaiki akhlak umat Islam.

Dengan Hashtag #Challenge yang sering digunakan, Jasmin memberikan cadangan supaya dibuat #AzanChallenge oleh para penyanyi yang mempunyai suara yang merdu. Malah menurut beliau lagi, ramai juga pelakon yang mempunyai suara yang sangat baik untuk membuat #AzanChallenge ini.

Allahuakhbar... Kita selalu dengar PENYANYI hanya menyanyi.. Apa kata kita dengar mereka laungkan AZAN pula.. Kalau boleh pukau pendengar dengan alunan suara merdu melalui nyanyian, mesti boleh laungkan AZAN yang merdu untuk panggil umat Islam mendirikan solat ..PELAKON pun ramai juga yang pandai dan merdu suara bila laungkan AZAN.. Adalah lebih baik buat #azanchallange , lagi bagus rasanya dari buat #challage yang boleh merosakkan akhlak umat Islam...terutama generasi muda... @zamanislam_official . . Hebat Bukan? #artismalaysia #azan #penyanyimalaysia #pelakonmalaysia #syukuralhamdulillah #allahuakbar #Muslim #hebatbukan

A post shared by jasminhamid (@jasminhamidjh) on


“Cuba buat #AzanChallenge pula, lagi bagus daripada buat #Challenge yang merosakkan akhlak umat Islam, terutamanya generasi muda.” tulis beliau sambil meletakkan video Zamani melaungkan azan.