Kemelut antara selebriti Linda Rafar dan Delegasi Jururawat Malaysia (Delegation of Nurses) masih belum berkesudahan.

Persatuan terbabit menerusi satu kenyataan media memaklumkan kenyataan Linda menerusi sebuah artikel tidak benar.

Baca: "Saya Dah Berikan Peluang Kepada Mereka Untuk Memohon Maaf" - Linda Rafar Tuntut Ganti Rugi RM2 Juta

Malah, Delegasi Jururawat Malaysia menafikan pihak mereka berhasrat untuk memulakan tindakan guaman hingga ingin menuntut wang RM1 juta daripada Linda.

"Pihak Persatuan ingin menegaskan di sini bahawa kenyataan selebriti terbabit di dalam artikel berita tersebut adalah TIDAK BENAR di mana pihak persatuan tidak pernah berhasrat untuk memulakan sebarang tindakan guaman sehingga ingin menuntut wang RM1 juta terhadap selebriti berkenaan.
"Sebaliknya, selebriti tersebut yang telah menuntut wang sebanyak RM2 juta dari pihak Persatuan menerusi notis tuntutan tersebut.

"Dan pihak Persatuan juga tidak pernah dihubungi atau dijemput bagi mengadakan sebarang perbincangan oleh selebriti berkenaan atau wakil-wakilnya sepanjang masa sebelum penerimaan surat notis tuntutan tersebut," tulis kenyataan media yang dimuatkan di laman Facebook rasmi Delegation of Nurses pada 30 Mac lalu.


Tambah persatuan berkenaan, laporan polis bakal dibuat dalam masa terdekat berikutan kenyataan yang berbaur fitnah.

"Pihak Persatuan akan membuat laporan polis dalam masa terdekat atas tuduhan-tuduhan selebriti berkenaan dalam artikel di Harian Metro tersebut kerana ianya berunsur fitnah," tambah mereka.

Minggu lalu, Linda memaklumkan peguamnya sudah menghantar surat tuntutan permohonan maaf dan ganti rugi berjumlah RM2 juta daripada Delegasi Jururawat Malaysia kerana menjejaskan reputasinya.

Sebelum itu Linda menuntut lebih 100 individu membuat permohonan maaf terbuka menerusi media sosial atau berdepan saman daripadanya.

Kemelut tercetus apabila ada pengguna laman sosial yang menulis komen keterlaluan hingga memburukkan diri dan keluarganya berhubung isu fitnah sekumpulan jururawat di sebuah hospital di Shah Alam pada Disember lalu.