,
Sukan

Dhabitah Sabri Pernah Cedera Di Kejohanan Akuatik Dunia, Jiggy Titip Pesanan Untuk Isteri - “Jaga Diri, Jangan Pressure & Sentiasa…”

Asyikin Mayudin
08/08/2024
04:25 MYT
Suami kepada penerjun negara Nur Dhabitah Sabri, iaitu pelawak Jiggy melahirkan rasa syukur apabila isterinya berjaya melayakkan diri ke peringkat separuh akhir acara 3 meter di Aquatic Centra pada malam Rabu.

Dhabitah Gementar

Jiggy atau nama sebenarnya Mohammad Aizat Ahmad Nazri berkata isteri berasa gementar untuk temasya sukan olimpik kali ini memandangkan pernah mengalami kecederaan pada kejohanan terdahulu.

“Sebenarnya memang gementar tapi Insya-Allah Bitah dah bersedia untuk perlawanan malam tadi. Ikutkan masa world champion sebelum ini dia ada alami kecederaan.

“Mostly team mates dia pun alami kecederaan semasa world champion itu. Jadi, untuk kali ini Insya-Allah dia memang dah bersedia dari segi mental dan fizikal,” kata Jiggy kepada Gempak.

Titip Pesanan

Bimbang dengan keadaan Dhabitah, Jiggy bagaimanapun sentiasa berpesan kepada isterinya agar menjaga diri, tidak terlalu tertekan dan ingat pada Allah.

“Risau tu jangan cakap la memang risau tapi saya selalu pesan kepada dia agar jaga diri, jangan pressure dan sentiasa ingat Tuhan dulu baru fikir diri kita.

“Dia pun tahu apa yang dia lakukan dan dia selalu berpegang pada apa-apa pun, akhirnya Tuhan dah tulis rezeki masing-masing. Jadi, dia hanya nak fokus yang terbaik untuk tiga hari ini,” ujarnya.

Rindu Isteri

Merindui isteri tercinta, Jiggy memberitahu dia dan Dhabitah kerap membuat panggilan video untuk membincangkan persembahannya selain memberi kata-kata semangat.

“Gila tak rindu… boleh kata kerap juga kami video call tapi lebih kepada bincang mengenai persembahan dia selain memberi semangat dekat dia. Fasal bila dia tengah bertanding, saya memang takkan sentuh peribadi isu.

“Tak nak dia berfikir sangat… memang nak dia fokus buat yang terbaik dan habiskan apa yang dia dah mulakan. Sumbangan dan pengorbanan dia besar.
“Banyak dah dia berkorban kan… jadi, sebagai suami, saya hanya nak yang terbaik untuk dia dalam bidangnya,” katanya lagi.

ARTIKEL BERKAITAN: Olimpik Paris 2024: Nur Dhabitah Sabri Layak Ke Separuh Akhir

ARTIKEL BERKAITAN: “Dia Penyokong Nombor Satu Saya…” - Dhabitah Sabri
ARTIKEL BERKAITAN: [VIDEO] Netizen Kurang Senang Elly Ariffin Bergurau Senda Dengan Jiggy Masin - “Chill Guys! I Dengan Dia Memang…”
Penerjun berusia 25 tahun itu juga akan beraksi dalam acara separuh akhir pukul 4 petang pada Khamis.
Dhabitah pada masa sama perlu kedudukannya berada dalam kalangan 12 terbaik untuk mara ke peringkat akhir dan jika mahu merebut pingat gangsa Olimpik.
Saksikan aksi atlet Malaysia secara siaran langsung di Gempak.com. Ikuti perkembangan dan keputusan terkini Olimpik Paris 2024 di sini.
Topic Berkaitan
Must-Watch Video
Sukan

Atlet Olimpik Maut Dibakar Bekas Kekasih Sewaktu Pulang Dari Gereja

gempak
05/09/2024
20:55 MYT
Atlet marathon yang baru menyertai temasya Olimpik Paris 2024 dilaporkan meninggal dunia selepas mengalami kecederaan dan lecur parah akibat dibakar bekas kekasihnya.
Hiburan

Paralimpik Olimpik 2024: Nabil, Azad & Radin Taja Percutian Khas Cheah Liek Hou Sempena Kemenangan Pingat Emas

gempak
04/09/2024
08:10 MYT
Penyampai 3 Pagi Era, Nabil, Azad dan Radin berbesar hati menaja percutian khas selama tiga hari dua malam kepada pemenang pingat emas Paralimpik Olimpik Paris 2024, Cheah Liek Hou selepas berjaya menumpaskan lawannya dari Indonesia.
Sukan

Zii Jia Terima RM250,000, Aaron-Wooi Yik Dapat RM100,000 Seorang

gempak
22/08/2024
13:25 MYT
Durian runtuh buat pemenang pingat gangsa Sukan Olimpik Paris 2024, Aaron Chia-Soh Wooi Yik apabila bakal menerima insentif Skim Hadiah Kemenangan Sukan (SHAKAM) berjumlah RM200,000.
Sukan

“This Is Not Her, She Can Do Way Much Better Than This,” - Jiggy

gempak
15/08/2024
14:00 MYT
Pelawak, pengacara dan pelakon, Jiggy akui isu suntingan foto pihak tidak bertanggungjawab terhadap isterinya, penerjun profesional negara, Dhabitah Sabri meninggalkan kesan emosi terhadap mereka berdua.
Sukan

Olimpik Paris 2024: Lee Zii Jia Mahu Terus Berjuang Bawa Pulang Pingat Emas Untuk Malaysia - “Iltizam Saya Adalah Untuk Memastikan…”

gempak
14/08/2024
16:55 MYT
Pemain badminton perseorangan lelaki profesional, Lee Zii Jia tidak menyangka akan melalui perjalanan yang berliku selepas temasya Olimpik sulungnya di Tokyo pada 2020.