Pelakon Indonesia, Rio Dewanto mendedahkan menerima kiriman mesej yang menyentuh hati daripada salah seorang penonton filem Nanti Kita Cerita Tentang Hari Ini (NKCTHI).

Menurut Rio, individu terbabit berkongsi cerita tentang ayahnya yang meninggal dunia akibat wabak Covid-19.

"Ketika penularan wabak Covid-19, ada seorang penonton NKCTHI yang mesej kepada saya mengucapkan terima kasih.

"Saya sempat kongsikan di media sosial meskipun tidak mendedahkan nama penghantar tersebut. Ayahnya sedang dirawat di hospital kerana positif Covid-19.

"Selepas beberapa hari saya baca lagi mesej itu. Berita ini agak menyedihkan kerana dia beritahu ayahnya sudah meninggal dunia.

"Dia berterima kasih kepada saya kerana dia merasakan watak Angkasa telah mengajarnya untuk menjadi anak sulung yang baik," katanya menerusi segmen #ArtisDudukDiam.

Dalam pada itu, Rio akui menangis kerana terharu watak yang dibawanya memberi kesan terhadap orang lain.

"Saya rasa nak menangis ketika membaca. Sebenarnya bukan satu tapi banyak cerita yang saya terima.

"Itu membuatkan saya sebagai manusia berasa terharu dan lebih menghargai kerana watak yang dibawa saya berkesan," katanya lagi.

Apapun, jangan lupa untuk sewa Nanti Kita Cerita Tentang Hari Ini (NKCTHI) di Astro First saluran 480 dan strim On Demand.

Secara eksklusif, buat kali pertama filem NKCTHI ditayang terus di pawagam rumah anda!

NKCTHI menceritakan tentang kehidupan tiga adik beradik Angkasa (Rio Dewanto), Aurora (Sheila Dara Aisha) dan Awan (Rachel Amanda).

Mereka mempunyai kisah pilu masing-masing. Keadaan menjadi semakin tegang apabila Awam jatuh cinta pada Kale. Perubahan Awan disedari oleh bapa mereka, Narendra.

Sebagai seorang ayah yang tegas, Narendra cuba mengawal anaknya. Tindakan tersebut turut memberi tekanan buat Angkasa dan Aurora. Ini mendorong pemberontakan Angkasa, Aurora dan Awan sehinggalah rahsia besar keluarga mereka terbongkar.

Filem ini menyaksikan gabungan kerjasama Astro Shaw bersama penerbit yang sering memenangi anugerah utama di Indonesia, Visinema Pictures yang juga merupakan penerbit filem animasi terkenal Indonesia, NUSSA, bersama IDN Media, Blibli.com serta XRM Media.

Untuk mendapatkan info terkini mengenai filem NKCTHI, sila layari Instagram, Facebook dan Twitter Astro Shaw.

BACA: Filem NKCTHI Makin Membara Di Astro First.. Ada Yang Menangis Banyak Kali Ketika Tonton

BACA: "Sangat Tercabar Untuk Kelihatan 'Natural' Di Depan Kamera" - Rio Dewanto NKCTHI