,
Viral

Dijaga Dengan Baik, Aisyah Hijanah & Aliff Teega Kongsi Pengalaman Ditahan Reman Bantu Siasatan SPRM -“Sebelum Ini Kita Ingat Hidup Kita Selesa…”

Mya Amri
20/07/2024
09:28 MYT
Pempengaruh, Aisyah Hijanah dan suaminya Aliff Teega berkongsi pengalaman ditahan reman bagi membantu siasatan pihak Suruhanjaya Pencegahan Rasuah Malaysia (SPRM) baru-baru ini.

Pengalaman berharga

Menurut Aisyah, mereka menyifatkan penahanan reman selama enam hari itu sebagai satu pengalaman yang cukup berharga dalam mengharungi cabaran hidup.
Saya ambil itu sebagai satu pengalaman dalam hidup. Pada usia 26 tahun kita rasai pengalaman yang begitu.

“Sebelum ini kita ingat hidup kita selesa jadi kali ini Allah bagi rasa. Ini adalah pengalaman dan pengajaran untuk kami supaya menjadi manusia yang lebih matang.

“Kita bagi kerjasama yang baik untuk bantu siasatan. Semoga menjadi pengajaran dan pedoman untuk semua. Sekarang pun biar pihak berkuasa lakukan siasatan,” ujarnya.
Aisyah berkata demikian ketika mengadakan sesi siaran langsung di TikTok bagi mempromosikan tudung keluaran jenama.

Dilayan baik oleh SPRM

Dalam pada itu, Aisyah dan suaminya juga menyatakan sepanjang tahanan reman, mereka berdua dilayan dengan baik daripada pihak SPRM.
“Alhamdulillah, ini adalah perkara yang boleh kami puji, segalanya dilakukan dengan sangat profesional dan pihak SPRM menjaga kami dengan sangat baik.

“Jaga makan minum dan tidur kami dengan baik. Saya masih ingat, walaupun hanya sedikit sakit tapi mereka bawa ke klinik.

“Apa yang pegawai SPRM makan, itulah yang kami makan. Kalau tengah hari itu makan nasi ayam, saya makan nasi ayam, kalau burger, burger, begitulah,” kata Aliff.

BERITA TRENDING:Aisyah Hijanah Kongsi Berita Gembira, Harta Sepencarian, Termasuk Aset & Share Perniagaan Kini Miliknya - “Bukan Bermakna Kita Tamak”

BERITA TRENDING:Luahan Hati Aisyah Hijanah Buat Netizen Sebak - “The Day I Got Married, Saya Ingat Dia Akan Jadi Milik Saya Selamanya…”

BERITA TRENDING:Alif Teega, Aisyah Hijanah Nafi Terlibat Komisyen Derma 20% - "Malah Muka Kami Digunakan Tanpa Izin"

BERITA TRENDING:Aisyah Hijanah Nafi Dakwaan Seleweng Duit Derma Orang Awam, Bakal Ambil Tindakan - “Jika Saya Berdiam Pun Tetap Disalahkan”

BERITA TRENDING:Netizen Tak Percaya Novel Aisyah Hijanah & Aliff Teega Terjual 15,000 Naskah - “Cringe! Lepas Tu Banyak Macam Lirik Lagu, Baik Lagi Baca Mastika”

Perjelas kekeliruan netizen tentang maksud tahanan reman

Sementara itu, pasangan ini juga turut menjelaskan kekeliruan netizen berkenaan proses tahanan reman yang dilakukan terhadap mereka.
Jelas Aliff, direman bukanlah bermaksud mereka bersalah sebaliknya tujuan proses itu adalah untuk membantu siasatan.

“Bukan keputusannya lagi, kita pergi untuk bantu siasatan, kami beri apa sahaja dokumen yang mereka minta dan keterangan pun kami beri.

“Kami pun tidak rasa seperti disiasat tetapi lebih kepada membantu siasatan,” ujarnya.
Sementara itu, Aisyah berkata mungkin disebabkan apabila mereka ditahan dan memakai baju oren beserta tangan digari membuatkan masyarakat beranggapan pertuduhab telah dijatuhkan.
“Sebenarnya penahanan itu adalah reman untuk bantu siasatan, belum dijatuhkan pertuduhan bersalah.

“Mungkin ramai yang ingat pakai gari dan baju oren sudah bersalah. Selalunya kita nampak norma masyarakat begitu,” jelasnya ringkas.

Terdahulu, media melaporkan pasangan suami isteri yang juga pempengaruh Islamik itu ditahan reman bermula 11 Julai sehingga 16 Julai bagi membantu siasatan kes berhubung salah guna kuasa di bawah Seksyen 23 Akta SPRM.
Mereka dibebaskan selepas membayar wang jaminan sebanyak RM200,000 namun perlu melaporkan diri sebulan sekali di pejabat SPRM.
Topic Berkaitan
Must-Watch Video
Viral

"Allah Uji Sedikit Supaya Kita Bersyukur..." - Aisyah Hijanah

gempak
03/09/2024
07:25 MYT
Usahawan dan personaliti media sosial Islamik, Aisyah Hijanah berkongsi doa berkaitan mendekatkan diri dengan Allah SWT.
Viral

Aisyah Hijanah Fail Cerai Terhadap Alif Teega

gempak
01/09/2024
09:28 MYT
'Doakan saya, ujian saya sangat berat'. Itu reaksi pempengaruh media sosial, Aisyah Hijanah Azhari berkaitan tuntutan cerai yang difailkan di Mahkamah Rendah Syariah Daerah Gombak Timur baru-baru ini.
Berita

Pasukan Penyelamat Kongsi Pengalaman Cari Mangsa Jerlus

gempak
25/08/2024
06:33 MYT
"Masa turun ke bawah lubang... memang takut, tapi ini memang tugas anggota bomba, kena lawan perasaan takut dan berserah kepada-Nya."
Hiburan

Siap Bersilat Satu Bilik, Pegang Keris ‘Ghaib’, Janna Nick Kongsi Semula Momen Ashraf Muslim Buang Sakanya - “Saya Tak Percaya..”

gempak
24/08/2024
05:55 MYT
Pelakon, Janna Nick tampil menceritakan semula momen mistik yang dialami dirinya sewaktu ketika dahulu.
Hiburan

Pembantu Peribadi Pelakon Wanita Popular Ditahan Polis

gempak
15/08/2024
16:05 MYT
Pembantu peribadi kepada seorang pelakon wanita popular ditahan polis selepas didakwa mencuri barangan kemas pelakon itu, pada Rabu.