Perkim Bahagian Datuk Keramat menjalinkan kerjasama dengan penyanyi dan komposer Daqmie bagi menyantuni mualaf di negara ini.

BERITA TRENDING: “Dia Sangat Bagus Cuma Masalahnya…”- Daqmie Puji Usaha & Kegigihan Nuha Bahrin Menyanyi Lagu Casablanca

Pengerusinya, Ustaz Mohamad Suhaimi Abdul Aziz berkata pemilihan Daqmie sebagai Duta Mualaf Perkim Datuk Keramat adalah bertujuan untuk menarik minat lebih ramai golongan mualaf untuk terus mendalami ajaran Islam.

“Setelah mengadakan beberapa siri perbincangan bersama Daqmie, kami bersetuju untuk menjalin kerjasama bagi memantapkan program dakwah khususnya untuk golongan mualaf.

“Antara bentuk kerjasama itu ialah menyediakan kit pembelajaran agama dengan diselitkan unsur hiburan bagi menarik minat dan pemahanan mereka,” katanya.

BERITA TRENDING: “Kalau Orang Kenal Lagu Saja Pun Tak Apa, Asalkan Saya Ada Kerja Nak Sara Anak Bini” – Daqmie Muncul Dengan…

Daqmie atau nama sebenarnya, Azmee Abdul Manap pernah melakar sejarah tersendiri apabila album baharunya bertajuk Daqmie Ramadan 1445 habis dijual sebelum dilancarkan Februari lalu.

Sementara itu ketika ditanya tentang pemilihannya sebagai Duta Mualaf, beliau berkata akan memberikan yang terbaik bagi membantu golongan mualaf untuk memahami Islam dengan lebih mudah.

“Ia merupakan satu amanah dan tanggungjawab yang berat, namun Insyallah saya bersama-sama Perkim Datuk Keramat akan berusaha untuk memberikan yang terbaik untuk golongan mualaf ini.

“Diharapkan usaha ini akan membantu dan menarik minat mereka untuk terus mendalami ajaran Islam yang sebenarnya,” katanya ringkas.

BERITA TRENDING: 12 Tahun Mualaf, Marcell Akhirnya Temui Ketenangan Dalam Islam

Mengulas lanjut, Daqmie turut menjelaskan pihaknya dengan kerjasama dengan Perkim Datuk Keramat dalam pembikinan lagu-lagu berunsur dakwah mengenai mualaf di negara ini.