,
Hiburan

Dilantik Jadi Duta Wangian, Cik Man; "Tak Kisah Popular Atau Tak, Tua Atau Muda, Kalau Ikhlas Akan Nampak Hasil"

Amri Hassan
28/10/2024
18:55 MYT
Artis veteran juga mempunyai tarikan dan keupayaan untuk menjadi duta sesuatu produk malah mampu melariskan perniagaan.
Lebih daripada itu, golongan berkenaan juga mempunyai pengikut dan peminat yang setia serta menyokong aktiviti yang membabitkan mereka.
Perkara itu dikongsikan oleh Pengarah Urusan Yaya Empire, Nadia Mat Isa mengulas mengenai tindakannya yang mengambil pelakon veteran Kamarool Yusoff atau lebih popular dengan nama Cik Man Cik Man sebagai seorang daripada duta produk wangiannya.

BERITA TRENDING: Selesa Ulang Alik Kelantan Ke KL, ‘Cik Man Rock Oo’ Masih Mampu Pandu Kereta Sendiri - “Untuk Jadi Orang Yang Sihat, Pertama Sekali Hati Kena…”

Tindakannya itu berbeza dengan pihak lain yang lebih berminat mengambil selebriti muda, popular serta mereka dalam kalangan BBNU sebagai duta produk.
"Cik Man memberikan komitmen yang sangat bagus terutama dalam membuat kandungan yang menarik serta mampu menarik perhatian semua peringkat umur.
"Lebih menarik kanak-kanak seawal usia tiga tahun juga mengenali Cik Man dan kami menerima makluman sangat positif daripada pelanggan kami," katanya ketika ditemui pada karnival Bossku Mega Expo 2024 yang diwangikan oleh Yaya Empire.
Nadia yang juga mesra disapa Kak Ya berkata, Cik Man yang mempunyai peminat dalam kalangan pelbagai peringkat usia juga mampu menterjemahkan sokongan menerusi pembelian produk oleh syarikatnya.
Katanya, sudah lima tahun memilih Cik Man sebagai duta produk di samping selebriti lain seperti pelakon, penyampai radio dan pelawak, Issey Fazlisham serta pempengaruh media sosial, Mia Azhar.
"Cik Man juga tidak berkira soal bayaran malah bersetuju kerana mahu membantu usahawan tempatan terutamanya yang berasal dari Kelantan," katanya.
Baginya, selain untuk mempromosikan produk, duta juga membantu membawa imej sesebuah jenama dalam menarik minat serta perhatian pembeli.
Sementara itu, Cik Man 67, yang dikenali menerusi watak Farouk dalam filem Gila-Gila Remaja bersyukur dengan kepercayaan yang diberikan.
"Saya sendiri terima dengan hati terbuka bila Yaya Empire tawarkan untuk jadi duta sejak lima tahun lalu dan saya tertarik kerana ia diusahakan oleh anak muda dan berasal dari negeri kelahiran saya.
"Tidak kisah kita popular atau tidak, tua mahupun muda kalau kita ikhlas dan bersungguh-sungguh dalam melakukan tugasan pasti akan nampak hasil.
"Bagi saya bila orang percaya kita berikan yang terbaik dan saya juga beruntung kerana masih ada peminat yang terus sokongan saya," katanya yang sudah berlakon dalam lebih dari 50 buah filem.
Cik Man terkenal dengan tagline "Semua Masuk Syurga" juga bersyukur serta terharu kerana sentiasa ditegur peminat setiap kali kemunculannya.
Pada karnival itu, Yaya Empire menjadi penaja dalam karnival jualan membabitkan usahawan tempatan serta menganjurkan konsert percuma yang menarik lebih 10,000 penduduk tempatan di Pantai Sri Tujuh Tumpat pada Jumaat lepas.
Selain persembahan dikir barat oleh kumpulan Sri Budi Jati serta penyanyi dikir tempatan, Datuk Jamal Abdillah dan Haqiem Rusli turut menghiburkan penonton.
Lebih menarik Jamal turut menyampaikan lagu popularnya Sendiri dalam versi dikir barat bersama Ezeri Layang Putih yang digelar Datuk Jamal versi Kelantan.
Topic Berkaitan
Must-Watch Video
Hiburan

Dalam Diam Rupa-Rupanya Qi Razali Sudah Bertunang, Bakal Nikah Tahun Depan - “Dia Orang Industri Tetapi…”

gempak
28/10/2024
13:25 MYT
Pelakon dan pengacara, Qi Razali mendedahkan dia kini bergelar tunang kepada seseorang wanita sejak Hari Raya Aidilfitiri lalu.
Viral

Bekas Ratu Cantik Negara Syukur Menang Kes Saman Bapa Mentua Yang Juga Tokoh ASWAJA - “Hanya Allah Yang Tahu Betapa Sakitnya Di Tangan Mereka”

gempak
28/10/2024
04:50 MYT
Pelakon dan bekas ratu cantik negara, Nor Shakila Saiful memanjatkan rasa syukur apabila mahkamah memberi kemenangan terhadapnya berhubung saman bekas mentuanya yang juga tokoh ASWAJA, Engku Fadzil.
Berita

Kilang Kitar Semula Terbakar Di Pengkalan Chepa

gempak
27/10/2024
21:55 MYT
Sebuah kilang kitar semula di Jalan Padang Tembak, Kawasan Perindustrian Pengkalan Chepa, Kelantan terbakar pada petang Ahad.
Hiburan

Lisa Surihani Kongsi Foto Bersama Suami & Anak-Anak, Peminat Puji – “Natural Beauty, Anak-Anak Pun Comel”

gempak
25/10/2024
13:50 MYT
Aktres Lisa Surihani mencuri tumpuan ramai di media sosial baru-baru ini.
Hiburan

Pelakon Kim Soo-mi Meninggal Dunia Akibat Sakit Jantung!

gempak
25/10/2024
11:58 MYT
Pelakon veteran, Kim Soo-mi dilaporkan meninggal dunia pada usia 75 tahun akibat serangan jantung, awal pagi tadi.
Anmum