,
Hiburan

Selesa Ulang Alik Kelantan Ke KL, ‘Cik Man Rock Oo’ Masih Mampu Pandu Kereta Sendiri - “Untuk Jadi Orang Yang Sihat, Pertama Sekali Hati Kena…”

Asyikin Mayudin
05/09/2024
08:55 MYT
Pelakon veteran Kamarool Yusoff atau lebih dikenali sebagai ‘Cik Man rock oo’ memberitahu dia lebih selesa menetap di kampung halamannya di Tanah Merah, Kelantan.

Mampu pandu kereta

Berulang alik dari Kelantan ke Kuala Lumpur (KL), Kamarool berkata dia masih mampu untuk memandu kenderaan sendiri biarpun usianya sudah mencecah 66 tahun.

“Saya memang ulang alik… saya rasa lebih selesa menetap di Kelantan. Lagipun perjalanan dari Kelantan ke KL dalam paling lama pun lima jam.

“Bagi saya, seorang seniman kena duduk jauh… sebab dalam perjalanan jauh itu ada benda yang kita boleh fikir. Kadang-kadang saya memandu sendiri dan ada juga orang tolong bawakan.

ARTIKEL BERKAITAN: 10 Hari Tiada Pelanggan, 'Pak Cik Tukang Kasut' Pernah Tertidur Di Kaki Lima - "Memang Tiada Langsung Duit Poket..."

ARTIKEL BERKAITAN: Hanya Dapat RM15 Sehari, Pak Cik 'Tukang Kasut' Sayu Dibantu Penyampai Radio ERA - "Dia Minta Tolong Kami Promosikan..."

“Alhamdulillah, saya masih mampu untuk memandu lagi. Cuma bila orang tengok saya dah berusia, orang akan tanya ‘boleh bawa ke? Mata nampak ke?’. Tapi saya okay saja,” kata Kamarool kepada Gempak.

Tak jaga permakanan

Dalam pada itu, Kamarool mendedahkan dia tidak menjaga permakanan namun hanya menganggap hati perlu bersih untuk kekal sihat.

“Saya tak ada menjaga pemakanan, tapi untuk menjadi orang yang sihat, pertama sekali hati kena bersih. Sampai kiamat, kita akan menjadi manusia yang paling selamat.

“Kesihatan kita datang dari hati. Bagi saya, makan la lori sekali pun, janji hati cantik… cantiklah kesihatan kita. Saya tak ada pantang makanan, tidur pun kadang-kadang 4 atau 5 pagi,” ujarnya.
Topic Berkaitan
Must-Watch Video
Hiburan

Harris Baba Bawa Akon Datang Malaysia 19 November Ini!

gempak
11/09/2024
03:33 MYT
Penyanyi terkenal Amerika Syarikat, Akon bakal singgah ke Malaysia sempena konsert Akon The Superfan Tour Live in Malaysia & Singapore pada November depan.
Gaya Hidup

PU Riz, Dr Aizul Buka Cawangan Pusat Estetik Patuh Syariah Di Kelantan! - "Prosedur Ikut Garis Panduan Islam, Bahan Halal, Aurat Terjaga"

gempak
09/09/2024
08:25 MYT
AiRiz Aesthetic Centre, pusat estetik yang terkenal dengan pendekatan berasaskan syariah, dengan bangganya mengumumkan pembukaan cawangan kedua mereka di Kota Bharu, Kelantan.
Drama

Bermasam Muka Sebab Nasi Dagang Kelantan & Terengganu, Bolehkah Daniel Dan Stopa Berbaik?

gempak
06/09/2024
09:55 MYT
Setelah sekian lama berperang bagi menentukan nasi dagang negeri mana paling sedap, akhirnya Stopa dan Daniel membuat keputusan untuk bergabung.
Hiburan

Masdo, Gerhana Ska Cinta Ajak 'Berkencan' Malam Minggu Ini Di Panggung Odeon!

gempak
14/08/2024
18:55 MYT
Bermula dengan tarikh 21 September 2024 yang dipilih sebagai permulaan bagi malam-malam minggu yang menarik nanti, Panggung Malam Minggu pertama akan membawakan Gerhana Ska Cinta serta Masdo dengan kemunculan MOC dan Jemput Dengar sebagai pembuka acara.
Berita

#TRAVELMANA: Kelantan Optimis Capai Sasaran 2.5 Juta Pengunjung Tahun Ini

gempak
04/08/2024
14:55 MYT
Kelantan optimis mencapai sasaran 2.5 juta pengunjung pada tahun ini, kata Pengerusi Jawatankuasa Pelancongan, Kebudayaan, Kesenian dan Warisan negeri, Datuk Kamarudin Md Noor.