Penyanyi hip hop Kmy Kmo berkongsi kisah mengenai kegembiraan ibu bapanya apabila hasrat untuk melihat dia berkolaborasi bersama Datuk Seri Siti Nurhaliza menjadi kenyataan.

Perkara itu dikongsi Kmy atau nama sebenarnya Lukmanul Hakim menerusi satu posting di Instagramnya.

“Bila mak dan ayah kamu di rumah sanggup bersengkang mata untuk melihat cita cita dan impian anaknya tercapai, maka menitis la air mata tanda terharu.

“Abah saya ni orang yang sangat mencintai seni-seni lagu.

“Boleh kata setiap kali Siti Nurhaliza punya konsert dulu ayah saya ni mesti mengalirkan air dia tanda emosinya yang tak dapat dikawal, lagi pulak kalau kak iti kita ni menang award, puas la anak-anak nak tenangkan dia balik.

“Sekarang bila saya dan sahabat saya @lstheofficial sendiri berduet bersama Primadona Tanah Air kita Siti Nurhaliza, maka lebih bertambah lah emosi ayah saya waktu menonton malam tadi,” katanya.

Menurutnya, ini hanyalah penceritaan kerana yang merasanya hanya empunya hati.

“Terima kasih abah dan umi yang sentiasa mendoakan kejayaan kami.

“Ini la konsert pertama kami bersama @ctdk di TV. Terima kasih semua, sesungguhnya kami mendoakan orang yang mendoakan kejayaan kami juga,” katanya.

Untuk makluman, semalam Kmy Kmo & Luca Sickta serta Siti Nurhaliza membuat kejutan apabila tampil dalam konsert akhir Suara Viral.

Ketiga-tiga mereka menyampaikan lagu 7 Nasihat yang kini sedang mendapat tempat dalam kalangan pendengar.

Bila mak dan ayah kamu dirumah sanggup bersengkang mata untuk melihat cita cita dan impian anaknya tercapai, maka menitis la air mata tanda terharu. Abah saya ni orang yang sangat mencintai seni2 lagu. Boleh kata setiap kali @ctdk punya konsert dulu ayah saya ni mesti mengalirkan air dia tanda emosinya yang tak dapat dikawal, lagi pulak kalau kak iti kita ni menang award, puas la anak2 nak chillax kan dia balik ?. Sekarang bila saya dan sahabat saya @lstheofficial sendiri berduet bersama Primadona Tanah Air kita @ctdk maka lebih bertambah lah emosi ayah saya waktu menonton malam tadi ?. Perkataan ini hanyalah penceritaan, yang merasanya hanya empunya hati. Terima kasih abah dan umi yang sentiasa mendoakan kejayaan kami. Ini la konsert pertama kami bersama @ctdk di TV . Jangan lupa undi lagu "7 NASIHAT" di carta Muzik Muzik 35, sekarang kita masih kekal ditangga yang 1, undian boleh dibuat setiap hari ( Satu kali Sehari ). . . Terima kasih semua, sesungguhnya kami mendoakan orang yang mendoakan kejayaan kami juga, szalute ???. . . @universalmusic_my #7nasihat #ymyfam #datosrisitinurhaliza #sitinurhaliza #kmykmo1001 #Lsandbeats

A post shared by Kmy Kmo (@kmy__kmo) on

Dalam pada itu, pentas akhir Suara Viral semalam menyaksikan peserta Farah diangkat sebagai juara selepas berjaya mengenepikan empat peserta lain di belakangnya.

Farah atau nama sebenarnya, Farah Noorasikin Abdul Rahim, 32, berjaya mencuri hati juri selepas membuat persembahan memukau dengan nyanyian lagu Surrender nyanyian asal Celion Dion dan Paku (Ara Johari).

Farah yang bertugas sebagai Lans Koperal Angkatan Tentera Malaysia itu membawa pulang wang tunai RM10,000 beserta trofi sumbangan Astro.

BACA: Suara Viral: 'Akak Frontliner' Dinobat Sebagai Juara.. Ini Kedudukan Peserta & Recap Komen Juri Konsert Akhir