,
Hiburan

Filem Sepet Kembali Ditayangkan Di Pawagam Selepas 20 Tahun

Khairil Khusyairi
27/08/2024
12:55 MYT
Dalam sambutan ulang tahunnya yang ke-20, karya agung Allahyarham Yasmin Ahmad iaitu Sepet kembali nostalgia ke layar GSC untuk masa yang terhad.

Nostalgia Sepet

Sepet mengisahkan tentang dua remaja Malaysia yang berbeza bahasa, budaya, bangsa dan agama tetapi berkongsi perasaan cinta antara satu sama lain.
Watak utama remaja lelaki adalah dari etnik Cina berketurunan Tiong Hua bernama Ah Loong atau Jason (Ng Choo Seong). Watak utama remaja perempuan pula adalah dari etnik Melayu bernama Orked (Sharifah Amani).
Kedua-dua remaja ini merupakan pelajar lepasan Sijil Pelajaran Malaysia (SPM) dan masing-masing sedang menunggu keputusan SPM mereka. Kedua-dua watak kemudiannya ditemukan dan akhirnya telah jatuh cinta di antara satu sama lain.

Kembali Ke Pawagam

Jika anda tidak pernah menonton klasik Malaysia yang digemari ini, jangan lepaskan peluang ini untuk menontonnya di skrin besar!
Filem drama romantik ini akan ditayangkan secara eksklusif dari 29 Ogos hingga 18 September di lokasi GSC terpilih, termasuk GSC Mid Valley, GSC 1 Utama, GSC Paradigm JB, dan GSC CityOne Kuching.
Ia akan berharga RM15 setiap tiket.
Siaran semula ini adalah sebahagian daripada kempen Hari Kebangsaan dan Hari Malaysia GSC, yang meraikan warisan Malaysia melalui beberapa siri filem buatan tempatan.
Kehebatan filem Sepet terbukti di festival filem dalam dan luar negara. Filem ini telah merangkul enam anugerah di Festival Filem Malaysia (FFM) ke-18 pada tahun 2005 iaitu Filem Terbaik, Cerita Asal Terbaik, Pelakon Pembantu Wanita Terbaik, Pelakon Harapan Lelaki, Pelakon Harapan Wanita dan Poster Terbaik (Wanda, 2005).
Selain itu, Sepet turut merangkul anugerah Filem Asia Terbaik pada Festival Filem Antarabangsa Tokyo ke-18 juga berlaku pada tahun 2005 (TIFF18).
Topic Berkaitan
Must-Watch Video
Filem

Baik Punya Ah-Long No 1 Dalam Carta Di Pawagam Selepas Sehari Ditayangkan!

gempak
13/09/2024
02:35 MYT
Filem Baik Punya Ah-Long kini mendominasi carta top 10 filem di pawagam Golden Screen Cinemas (GSC) selepas sehari ditayangkan di seluruh negara.
Peraduan

Gempak Movie Night Out: Tiket Fans Screening Johor Filem Baik Punya Ah Long

gempak
12/09/2024
03:58 MYT
Jom sertai Gempak Movie Night Out sekarang!
Hiburan

Versi Eksklusif Pendekar Awang & Tok Gajah: Darah Indera Gajah Di Astro First!

gempak
12/09/2024
02:33 MYT
Platform yang membawakan filem-filem terbaik terus ke rumah anda, Astro First akan membawakan sebuah lagi filem aksi epik tahun ini iaitu Pendekar Awang & Tok Gajah: Darah Indera Gajah menerusi platform Astro saluran 480 atau On Demand dan Astro GO, serta peranti pilihan anda melalui sooka bermula 12 September ini.
Filem

Wajib Tonton! JoZan Buat Comeback Menerusi Baik Punya Ah Long

gempak
11/09/2024
13:35 MYT
Dua tahun lalu raja duo komedi Malaysia, JOZAN iaitu gandingan Zizan Razak dan Johan telah menggegarkan pawagam seluruh tanah air menerusi filem pecah panggung, dan kini mereka kembali menggeletek penonton menerusi filem komedi terbaru, Baik Punya Ah-Long.
Hiburan

Jadi Lokasi Ikonik Penggambaran Filem, Mural Gergasi Keluang Man Setinggi Tiga Tingkat Diabadikan Di Kluang Johor

gempak
07/09/2024
09:30 MYT
Bagi meraikan watak kebanggaan superhero ikonik Malaysia, Astro Shaw melancarkan mural gergasi Keluang Man di salah satu lokasi penggambaran filemnya iaitu di Kluang, Johor.