Filem animasi kanak-kanak popular Jepun yang kini masih hangat ditayangkan di Astro First menerima pelbagai pujian dan respon positif dari pelbagai pihak di dalam dan luar negara.

Tahun lalu, filem ini telah ditayangkan di negara asalnya, Jepun dan berjaya meraih kutipan box office. Filem terbitan Produksi Shin-Ei Animation ini telah diarahkan oleh Wataru Takashi yang namanya tidak asing lagi dengan dengan siri animasi Shin-Chan yang sebelum ini.

Dalam pada itu, menerusi ruangan balas di satu applikasi (IMDB) memperlihatkan beberapa pengguna dari negara luar memuji sikap persabahatan yang ditonjolkan di dalam filem ini.

“Perfect movie of friendship, Learnt a lot from this movie… Do not miss this movie. Watch it without fail” ulas seoarang pengguna.

“Superb! Best Shin Chan movie of friendship. Mysterious movie with advanture” tambah seorang lagi pengguna.

Rata-rata penonton memberikan bintang 10 di ruangan skor kepada filem ini.

Terkini, filem Crayon Shin-Chan The Movie: School Mystery! The Splendid Tenkazu Academy menduduki carta pertama filem di Astro First!

Perkara itu telah dimaklumkan sendiri menerusi satu kemaskini yang dimuatnaik di platform Instagram rasmi @astrofirst.official .

Saksikan filem animasi, Crayon Shin-Chan The Movie: School Mystery! The Splendid Tenkazu Academy bermula 4 Jun dengan hanya RM15 terus ke Pawagam Rumah Anda, Astro First, saluran 480. Ikuti info dan klip-klip menarik tentang filem ini menerusi akaun Instagram, Facebook, Twitter Astro Shaw.