Laman Utama

#Foodieslife: Mahu Ikut Kurus? Ini Menu Sarapan, Makan Tengah Hari & Makan Malam Adele, Siap Ada Cheat Meal Lagi!

Izwan Isa
20/03/2022
06:50 MYT
Ramai yang kagum melihat perubahan luar biasa pada diri Adele. Penyanyi yang dahulunya bertubuh ‘comel’ kini berjaya menurunkan berat badannya dan ia menyorot perhatian banyak orang.
Bagaimanakah Adele melakukannya? Berikut merupakan menu yang sering menjadi pilihan Adele untuk mendapatkan tubuh ideal seperti sekarang. Jom semak!
Sarapan Adele pernah memberitahu Vogue yang dia tidak melakukan intermittent fasting. Bermakna, Adele menikmati sarapan setiap hari.
Memulakan hari dengan teh, Adele kemudian menikmati makanan seperti yogurt kacang soya lembut dengan tambahan topping buah beri, walnut cincang dan coklat gelap. Kadang-kala, Adele turut memilih untuk minum jus sayuran hijau jika jadual kariernya padat.
Makan tengah hari Disebabkan rutin senamannya melibatkan sesi angkat berat dan latihan litar, Adele memerlukan banyak tenaga untuk meneruskan harinya.
Justeru, Adele memilih hidangan salah yang terdiri daripada kale dengan pasli, saderi, epal, dan walnut, lengkap dengan minyak zaitun dan jus lemon.
Makan malam Jika bukan hari minggu, Adele biasanya akan memasak menu berasaskan protein iaitu menu dada ayam panggang atau bakar dengan salad kale dan bawang bombay sebagai topping yang dilengkapi dengan cili salsa dan tomato.
Cheat meal Menerusi wawancara bersama British Vogue, pelantun Easy On Me ini mengatakan bahwa ia terkadang menikmti McChicken Nugget dari McDonald.
"Makanan ideal saya, makanan terakhir saya adalah McChicken Nugget dengan Big Mac dan kentang goreng," ujar Adele sambil memberitahu yang dia menikmati makanan segera itu sekurang-kurangnya sekali seminggu.
Foto kredit: Taylor Kiser (Unsplash)
Topic Berkaitan
Must-Watch Video
Hiburan

Didakwa Menggeletis Selepas Badan Kurus, Netizen Backup Abby Abadi - “Nama Pun Berlakon..”

gempak
24/07/2024
11:55 MYT
Selepas tampil dengan penampilan yang semakin langsing, setiap hantaran yang dimuatnaik pelakon Abby Abadi pasti meraih perhatian wargamaya.
Hiburan

Makin Kurus & Cengkung, Imej Terkini Psy Tuai Perhatian Warganet! Ada Yang Risau Tengah Sakit...

gempak
15/07/2024
02:55 MYT
Lagu berjudul Gangnam Style yang dilancarkan pada 2012 itu ternyata melonjakan nama Psy sekali gus mengubah kehidupannya.
Hiburan

Pernah Guna Dadah Pada 2012, Virgoun Kembali Ambil Syabu Untuk Kurus

gempak
25/06/2024
08:20 MYT
Penyanyi Virgoun yang ditangkap kerana dadah akhirnya memberikan alasan di sebalik perbuatan buruknya itu.
Hiburan

Jasmin Hamid Geram, Netizen Puaka Persoal Saiz Badan - “Gemuk Salah, Kurus Salah, Kau Nak Apa Sebenarnya?”

gempak
20/06/2024
07:55 MYT
Pelakon, Jasmin Hamid meluahkan rasa geram apabila ada segelintir netizen yang masih mempersoalkan saiz badannya walaupun selepas menjalani pembedahan bariatrik pada Februari lalu.
Hiburan

Ini Sebab Kenapa Meerqeen Kongsi Gambar Tayang Otot- “Dulu Saya Kurus...”

gempak
29/05/2024
01:21 MYT
Perkongsian gambar ‘tayang badan’ yang dibuat pelakon, Meerqeen berjaya meraih perhatian ramai baru-baru ini.