Gegar Vaganza 9

GV9: “Yang Part Rap Tu, Ya Allah… Susah!” - Tomok Akui Tak Mudah Nak Rap, Berguru Dengan Shila Amzah

Mya Amri
29/11/2022
08:55 MYT
Pemenang tempat keempat Gegar Vaganza 9 (GV9) akui pusingan battle merupakan antara cabaran terbesar yang dihadapinya.
Bagaimanapun kata Tomok, dia berterima kasih kepada rakan seperjuangan iaitu Shila Amzah kerana banyak memberi tunjuk ajar kepadanya.
“Yang bahagian rap tu… Ya Allah susah, sebab nak kena rap laju dengan bahasa Inggeris lagi memang mencabar.
“Jadi betul lah apa orang kata bak dapatkan RM100,000 bukannya mudah. Itu adalah tugasan untuk kita.
“Saya bekerja keras juga sebenarnya untuk tugasan yang kedua tu. Alhamdulilah saya gembira walaupun ada ‘senget-senget’ sikit. Saya rasa orang di luar pun faham.
“Sebenarnya Shila banyak membantu Tomok. Saya berguru dengan dia untuk lagu rap sebab saya memang lemah genre lagu sebegitu.
“Walaupun kami bersaing sesama sendiri, tetapi dia tidak kedekut untuk berkongsi ilmu. Saya patut beri kredit pada Shila Amzah,” katanya ketika ditemui Gempak.
Mengulas mengenai kemenanganya, Tomok berasa bersyukur kerana diberi peluang untuk menyertai GV9.
“Adat pertandingan, saya sudah beri yang terbaik. Alhamdulillah nombor berapa pun saya gembira, asalkan masuk ke peringkat akhir.
“Melihat pada barisan peserta yang ada pun kita dah tahu masing-masing mempunyai kelebihan vokal yang hebat. Jadi saya rasa gembira dapat turut sama bersama keluarga GV9,” katanya.
Terdahulu, Tomok dan Shila merupakan gandingan dalam pusingan battle dengan persembahan lagu berjudul Too Legit To Quit dan Party Sampai Pagi.
Tomok merupakan pemenang tempat keempat GV9 manakala Jac dinobatkan sebagai juara dan Bob pula adalah naib juara.
Topic Berkaitan
Must-Watch Video
Hiburan

“Pertama Kali Terhentak Macam Ini, Kena Belakang Kepala, Bergegar Otak” - Suami Shila Amzah Perlu Rehat 6 Minggu Selepas Jatuh Main Bola

gempak
23/07/2024
03:55 MYT
Pempengaruh media sosial dan suami kepada penyanyi Shila Amzah iaitu Ubai MZ berkongsi video memperlihatkan kepalanya terhentak ketika jatuh bermain bola sepak.
Hiburan

“Autism Ini Takkan Sembuh, Tapi Apa Yang Kita Boleh Bantu Adalah…” - Shila Amzah

gempak
13/07/2024
01:55 MYT
Penyanyi Shila Amzah memberitahu individu yang didiagnos menghidap autisme tidak akan sembuh dan menjadi normal seperti orang lain.
Hiburan

Anak Disahkan Autisme Tahap 1, Shila Amzah Kongsi Tanda Awal - “Hati Saya Berdegup Kencang, Hanya Tuhan Tahu”

gempak
26/06/2024
01:55 MYT
Selepas melakukan pemeriksaan di sebuah pusat perubatan, doktor mengesahkan anak penyanyi Shila Amzah iaitu Seth Uwais telah didiagnos autisme tahap satu.
Hiburan

Raih Semua A Dalam SPM, Shila Amzah Ucap Tahniah Kepada Adik Ipar - " Sekalung Tahniah Diucapkan Kepada Adik Ipar Tunggal Saya"

gempak
27/05/2024
06:01 MYT
Penyanyi Shila Amzah berkongsi berita gembira tentang adik iparnya, Alieya yang berjaya memperolehi keputusan cemerlang dalam Sijil Pelajaran Malaysia (SPM).
Hiburan

“Kalau Takat Kena Baling Telur Tu Dah Biasa Ya…” - Tomok

gempak
22/05/2024
09:55 MYT
Penyanyi Tomok berkongsi artikel di majalah MANGGA mengenai dia dan penyanyi Siti Nordiana yang disiarkan untuk edisi pada bulan Disember 2000.