Penyanyi Harris Alif akhirnya memberitahu makna dan sebab pemilihan nama untuk anak sulungnya iaitu Evie Khadeeja.

Menurut Harris, pemilihan nama tersebut dibuat secara adil oleh dirinya dan isteri, Intan Ladyana serta mempunyai maksud yang istimewa bagi mereka pasangan suami isteri.

"Intan yang memilih sendiri nama Evie, sebab dia memang dah lama sangat suka pada nama tersebut. Untuk Khadeeja pula, saya pilih kerana ia merupakan nama isteri Rasullah SAW, iaitu Siti Khadijah.

“Begitupun, saya putuskan untuk ubah sedikit ejaan yang digunakan mengikut citarasa kami. Tetapi, maksudnya masih lagi sama sebab nama tersebut merupakan nama yang sangat elok untuk kita gunakan,” kata Harris kepada Gempak.

BACA: Evie Khadeeja, Cantiknya Nama Baby Girl Intan Ladyana & Harris Alif

Harris mengulas mengenai pemilihan nama anaknya pada pertemuan virtual bagi program Jalan Jalan Ramadan baru-baru ini.

Dalam pada itu, Harris turut memberitahu kenapa dia dan Intan memilih waktu yang agak lama untuk mendedahkan wajah anak mereka kepada umum.

Katanya, dia sengaja memilih tarikh 1 Ramadan untuk berbuat demikian memandangkan ia jatuh pada hari dan bulan yang mulia.

BACA: Intan Ladyana Dan Harris Alif Sambut Kelahiran Puteri Sulung

"Kami dah berbincang lama sebenarnya tentang bilakah kami akan berkongsi gambar anak kepada umum.

“Tetapi, kami juga nak beri fokus pada anak 100 peratus dulu. Kami nak tengok dia membesar dengan baik dan berkongsi (gambar wajah) dengan peminat apabila sampai waktu yang tepat.

“Kami maklum yang ramai menantikan perkongsian ini, sebab tu kami tak rahsiakan kelahiran anak pertama kami. Tetapi, cuma untuk berkongsi gambar tu yang ambil masa sedikit.

“Jadi, selepas berfikir panjang bersama isteri, kami pun memuat naik gambar anak beserta nama pada Ahad lalu,” katanya lagi.

Intan dan Harris mendirikan rumah tangga pada 5 Februari tahun lalu.

Intan kemudiannya selamat melahirkan anak perempuan mereka, Evie Khadeeja pada 31 Januari lalu.

BACA: “Nama Anak? Kena Tanya Merekalah…” - Ibu Harris Alif Gembira Dapat Cucu Baharu, Tak Sabar Tunggu Kemeriahan Raya