Pelakon dan bekas atlet berbasikal negara Malek Mccrone meluahkan rasa gembira apabila melihat sukan tersebut semakin mendapat tempat di hati rakyat Malaysia.

Menurut Malek atau nama sebenarnya Malek Marcus Mccrone, 27, selain senang melihat sukan berbasikal semakin popular, dia berpesan agar mereka sentiasa berhati-hati.

“Rasa senang bila melihat ramai orang melakukan aktiviti berbasikal dan mengamalkan gaya hidup yang sihat. Berbasikal ini sebenarnya hobi yang sangat baik dan mudah untuk disukai.

“Tapi nasihat saya untuk mereka yang keluar berbasikal, tolong berhati-hati di atas jalan raya dan sentiasalah peka dengan keadaan lalu-lintas,” ujar Malek kepada Gempak.

Dalam perkembangan lain, Malek yang membintangi drama bersiri Hati Yang Dikihianati meluahkan rasa teruja apabila dapat bekerja bersama pengarah terkenal, Bade Hj Azmi.

“Menerusi dia, saya belajar banyak benda baru setiap hari. Dia juga tidak lokek untuk berkongsi ilmu dan input kepada sesiapa sahaja.

“Dalam drama kali ini, saya memegang watak antagonis bernama Samir. Samir ni seorang yang pentingkan diri sendiri, ego besar dan selalu ada agenda yang tak baik.

“Saya cukup teruja untuk melihat apakah jalan cerita untuk episod seterusnya dan berharap penonton menyukai drama ini,” jelasnya lagi.

Selain Malek, drama bersiri tersebut turut dibintangi oleh Amar Baharin, Isyariana, Mona Allen dan ramai lagi.