Laman Utama

Ibu Amyra Rosli Masuk Hospital Sebab Sesak Nafas, Amar Baharin Akur Tak Boleh Lawat - "Prosedur Sekarang Tak Mengizinkan"

Zulaikha Yusof
14/06/2021
02:55 MYT
Pelakon Amar Baharin, 35, menyatakan ibu mentuanya, Noor Zaridah Ahmad terpaksa dikejarkan ke hospital swasta pada awal pagi Ahad selepas mengadu sesak nafas.
Menurut Amar atau nama sebenarnya Amar Mohd Baharin berkata keadaan kesihatan ibu Amyra Rosli makin pulih selepas mendapat rawatan.
Namun begitu, mereka masih perlu menunggu keputusan daripada pakar perubatan.
"Alhamdulillah dia baik-baik saja. Semalam tiba-tiba sesak nafas dan demam. Terus ditahan di wad. Sekarang tengah tunggu keputusan tapi pernafasan dah okey," katanya kepada Gempak.
Dalam pada itu, pelakon drama Derita Untuk Bahagia akur dengan peraturan hospital yang tidak membenarkan pelawat semasa pandemik Covid-19.
"Saya tak pergi melawat pun. Prosedur hospital sekarang tak mengizinkan," katanya secara ringkas.
Sebelum ini, menerusi Instagram (IG) Amyra berkongsi momen panik apabila ibu tercinta mengadu sesak nafas pada pukul 1 pagi.
"Malam tadi jam 1 pagi, mama sesak nafas jadi kami bergegas bawa mama ke emergency room dan sekarang masih menunggu semua keputusannya.
"Insya-Allah, saya akan update semua nanti. Terima kasih atas doa anda," tulisnya.
Menjengah di ruangan komen, rata-rata rakan artis dan peminat tidak putus mendoakan kesembuhan ibu pelakon drama Nur itu.
"@radin_era: Allahuakhbar.. Semoga mama cepat sembuh.
"@aarondwiaziz: Semoga Allah permudahkan segala urusan ya.
"@elvinamohamad: Semoga Allah permudahkan segalanya. Amin.
"@nad.zainal: Oh no.. Mama..harap okey. Myra, jaga diri. Semoga mama cepat sembuh.
"@farahdhiya_fd: Allahuakhbar. Semoga dipermudahkan oleh-Nya.
Topic Berkaitan
Must-Watch Video
Berita

“Mana Suhakam Ketika Anak Saya Dibunuh?” - Ibu Bapa Zulfarhan

gempak
26/07/2024
09:29 MYT
Bapa kepada arwah Zulfarhan, Zulkarnain Idros, 60, meluahkan rasa tidak puas hati terhadap Suruhanjaya Hak Asasi Manusia (Suhakam) berkaitan kenyataan yang membantah hukuman gantung sampai mati yang dijatuhkan terhadap enam bekas pelajar Universiti Pertahanan Nasional Malaysia (UPNM) kerana membunuh anaknya.
Viral

Ibu Arwah Zulfarhan Akui Pernah Tak Restu Anak Masuk UPNM

gempak
26/07/2024
03:55 MYT
“Dia selalu dekat dengan kami sekeluarga,” begitulah keluhan ibu kepada arwah Zulfarhan, yang menyatakan dirinya pernah tidak merestui anak lelakinya itu untuk melanjutkan pelajaran di Universiti Pertahanan Nasional Malaysia (UPNM).
Berita

Sebutan Semula Kes Ibu Bapa Zayn Rayyan Pada 18 September

gempak
26/07/2024
03:12 MYT
Mahkamah Sesyen Petaling Jaya menetapkan 18 September ini sebagai tarikh baharu sebutan semula kes terhadap ibu bapa Zayn Rayyan Abdul Matiin yang didakwa mengabaikan kana-kanak austisme iru, Disember lalu.
Viral

"Keenam-Enam Pelaku Dijatuhkan Hukuman Mati! Baru Hidup Saya Tenang" - Ibu Zulfarhan

gempak
25/07/2024
04:25 MYT
Ibu kepada mangsa buli, Zulfarhan mengakui dirinya berasa tenang selepas mahkamah menjatuhkan hukuman mati terhadap enam bekas penuntut Universiti Pertahanan Nasional Malaysia (UPNM) selepas didapati bersalah membunuh.
Sukan

Selepas Hampir Sebulan, Jasad Pemain Badminton China Masih Disimpan Di Hospital Yogyakarta

gempak
25/07/2024
01:30 MYT
Jasad pemain badminton China, Zhang Zhi Jie, yang meninggal dunia di geloanggang sewaktu dalam perlawanan Kejohanan Remaja Asia di Yogyakarta, Indonesia, pada 30 Jun lalu, sehingga kini masih belum dituntut oleh pihak keluarganya.